EN
  • Anasayfa
  • MAK240 Hidrolik ve Pnömatik Sistemler (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MAK240 - Hidrolik ve Pnömatik Sistemler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hidrolik ve Pnömatik Sistemler MAK240 3 4 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Abide Banu GÜNDÜZ ALTIOKKA
Ders Veren Öğr. Gör. Abide Banu GÜNDÜZ ALTIOKKA
Amaç

Akışkanlar mekaniği ile ilgili temel kavramlar ile hidrostatik ve hidrodinamik ilkelerini kavrayabilme. Hidrolik ve pnömatik kontrol sistemlerinin çalışma ilkelerini kavrayabilme ve bu kontrol sistemleri devrelerini düzenleyebilme. Verilen kriterlere uygun hidrolik pnömatik devreleri kurabilme.

Ders İçeriği

Hidroliğin temel ilkeleri, Hidrolik elemanlanlar ve devreleri, Pnömatik elemanlar, Pnömatik devreler

Ders Kaynakları [1]Küçük,Mehmet, "Hidrolik Pnomatik", MEB Yayınevi 2003
[2]M.Emin ZORKUN ''Hidrolik Kumanda Sistemleri''MEB Yayınevi 1979
Karacan.,İ., Pnomatik Kontrol
Kartal.,F.,Hidrolik ve Pnömatik
Özcan.,F.,Hidrolik Akışkan Gücü
Açıldığı Öğretim Yılı 2008 - 2009 2007 - 2008 2006 - 2007 2003 - 2004 2005 - 2006 2004 - 2005 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 10 20
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 3 6
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 8 16
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Final Final 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 3 3 9
Toplam İş Yükü (Saat) 112
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,39
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hidroliğin temel ilkeleri, Akışkanlar ile ilgili problem çözümleri
2 Hidrolik devre elemanlarının sembollerinin tanıtılması
3 Pompalar , Pompalarla ilgili uygulamalar
4 Silindirler, silindirlerle ilgili uygulamalar
5 Hidrolik motorlar, motorlarla ilgili uygulamalar Problem Çözme Gösterim Sözlü Ders
7 Yön kontrol valfleri Grup Çalışması Laboratuar Sözlü Ders
7 Yön kontrol valfleri Grup Çalışması Laboratuar Sözlü Ders
7 Akış kontrol vaflleri
9 Basınç kontrol vafleri Ders Grup Çalışması Laboratuar
10 Pnömatik sistemlerin çalışma prensipleri Laboratuar Ders
11 Pnömatik devreler ve pnömatik devre dizaynı Grup Çalışması Laboratuar Sözlü Ders
12 Pnömatik motorlar ve silindirler Grup Çalışması Laboratuar Ders
13 Kompresörlerin çalışma prensipleri
14 Pnömatik ve elektropnömatik valfler ve sembolleri Ders Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hidroliğin temel ilkelerini kavrayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Problem Çözme Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Yön kontrol valflerini tanıma ve kavrama Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Basınç kontrol vaflerinin işlevlerini kavrama Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Laboratuar Sözlü Ders Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma
Pnömatik devreler ve Pnömatik valfleri tanıma ve kavrama Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Laboratuar Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hidrolik elemanlar ve devreleri tanıma Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Gösterim Laboratuar Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Hidroliğin temel ilkelerini kavrayabilme - - - - 3 5 - - - - - - -
Yön kontrol valflerini tanıma ve kavrama - - - - - 5 3 - 3 - - 2 -
Basınç kontrol vaflerinin işlevlerini kavrama - - - - - 5 3 - 3 - - 2 -
Pnömatik devreler ve Pnömatik valfleri tanıma ve kavrama - - - - - 5 3 - 3 - - 2 -
Hidrolik elemanlar ve devreleri tanıma - - - - - 5 3 - 3 - - 2 -