Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hacim Kalıpçılığı | MAK274 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Onur Yiğit ÖZGER |
Ders Veren | |
Amaç |
Değişik parçaların hacim kalıp tasarımının yapılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Plastik enjeksiyon kalıbı, şişirme kalıbı,plastik ekstrüzyon kalıbı, sıkıştırma kalıbı, transfer kalıpları,kauçuk kalıpları,metal enjeksiyon kalıpları ve dövme kalıplarının montaj ve yapım resimlerinin çizilerek hesaplamalarının yapılması. |
Ders Kaynakları |
İbrahim UZUN,Yakup ERŞKİN. Çeşitli ders notları.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Plastik enjeksiyon kalıpları | Ders |
1 | Plastik enjeksiyon kalıpları | Ders |
3 | şişirme kalıpları | Ders |
3 | şişirme kalıpları | Ders |
5 | Plastik ekstrüzyon kalıpları | Ders |
5 | Plastik ekstrüzyon kalıpları | Ders |
7 | Sıkıştırma kalıpları | Ders |
8 | ara sınav | Ders |
7 | Sıkıştırma kalıpları | Ders |
10 | Transfer kalıpları | Ders |
10 | Transfer kalıpları | Ders |
12 | Kauçuk kalıpları | Ders |
12 | Kauçuk kalıpları | Ders |
14 | Metal enjeksiyon kalıpları | Ders |
14 | Metal enjeksiyon kalıpları | Ders |
16 | genel tekrar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dövme kalıplarının montaj ve yapım resmini çizerek, hesaplamalarının yapılması | Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Metal enjeksiyon kalıplarının montaj ve yapım resmini çizerek,hesaplamalarının yapılması. | Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kauçuk kalıplarının montaj ve yapım resmini çizerek, hesaplamalarının yapılması. | Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Transfer kalıplarının montaj ve yapım resmini çizerek,hesaplamalarının yapılması. | Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Plastik enjeksiyon kalıbının montaj ve yapım resmini çizerek,hesaplamalarının yapılması. | Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dövme kalıplarının montaj ve yapım resmini çizerek, hesaplamalarının yapılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Metal enjeksiyon kalıplarının montaj ve yapım resmini çizerek,hesaplamalarının yapılması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kauçuk kalıplarının montaj ve yapım resmini çizerek, hesaplamalarının yapılması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Transfer kalıplarının montaj ve yapım resmini çizerek,hesaplamalarının yapılması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Plastik enjeksiyon kalıbının montaj ve yapım resmini çizerek,hesaplamalarının yapılması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |