Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Kalıpları | MAK150 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ali Galip MUMCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Talaşlı imalatta kullanılan iş kalıplarının kullanım amaçlarını öğrenmek ve üretime uygun delme ve bağlama kalıbı tasarımı yapabilmek. |
Ders İçeriği |
İş kalıpları ile ilgili genel tanımlar ve sınıflandırma. Bağlama kalıbı tasarımı için ön tasarım analizleri. Bağlama kalıbı tasarım safhaları. Yerleştirme ve konuma getirme prensipleri. Bağlama ve konuma getirme. Bağlama elemanları ve bağlama kuvvetinin tespiti. Destekleme elemanları. Kalıp gövdesinin tasarımı. Geometrik çizim, boyutlandırma ve toleranslar. Standart kalıp elemanları. Delme (delme, raybalama v.b. işlemler için) kalıpları. Frezeleme bağlama kalıpları, tornalama bağlama kalıpları. Diğer işleme yöntemlerine yönelik kalıplar. Üniversal ve otomatik iş kalıpları. Esnek üretim sistemleri için bağlama kalıbı tasarımı, montaj ve birleştirme işlemleri için kalıplar. Kalıp maliyeti. Kalıpların kontrol ve muayenesi. Modüler bağlama kalıpları: özellikleri, uygulama alanları. Modüler bağlama kalıbı tasarımı. |
Ders Kaynakları |
Ders notları, U., Şeker, G.Ü.T.E.F, Ankara, 1999
Jigs and Fixture Design Manuel, Erik K. Henriksen, 1973. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İş kalıpları ile ilgili genel tanımlar ve sınıflandırma | Ders |
2 | Bağlama kalıbı tasarımı için ön tasarım analizleri | Ders |
3 | Bağlama kalıbı tasarım safhaları | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Yerleştirme ve konuma getirme prensipleri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Bağlama ve konuma getirme | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
6 | Bağlama elemanları ve bağlama kuvvetinin tespiti | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
7 | Genel Tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Destekleme elemanları. Kalıp gövdesinin tasarımı | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | Geometrik çizim, boyutlandırma ve toleranslar | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
10 | Standart kalıp elemanları. Delme (delme, raybalama v.b. işlemler için) kalıpları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Anlatım, soru-cevap, uygulama | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
12 | Diğer işleme yöntemlerine yönelik kalıplar. Üniversal ve otomatik iş kalıpları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
13 | Esnek üretim sistemleri için bağlama kalıbı tasarımı, montaj ve birleştirme işlemleri için kalıplar | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
14 | Kalıp maliyeti. Kalıpların kontrol ve muayenesi. Modüler bağlama kalıpları: özellikleri, uygulama alanları. Modüler bağlama kalıbı tasarımı | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Delme ve bağlama kalıbı tasarımı yapabilmek | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Delme ve bağlama kalıbı tasarımında esas temel fonksiyonların önemini anlamak. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Standart eleman seçimi ve kullanımını öğrenmek, | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Delme ve bağlama kalıbı tasarımı yapabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Delme ve bağlama kalıbı tasarımında esas temel fonksiyonların önemini anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Standart eleman seçimi ve kullanımını öğrenmek, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |