Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Malzeme Teknolojisi | MAK188 | 1 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Onur Yiğit ÖZGER |
Ders Veren | Öğr. Gör. Onur Yiğit ÖZGER |
Amaç |
Endüstriyel kullanımı olan malzemelerin, malzeme özelliklerinin ve davranışlarının bilinmesi |
Ders İçeriği |
Atom yapısı, Atom bağları, Kristal yapılar, Malzeme özellikleri, Kristal yapı hataları, Seramikler, Plastikler, Yarıiletkenler, Kompozitler, Metaller, Metal alaşımları, Fe-C Denge Diyagramı, Dökme Demir, Çelik, Faz Diyagramları, Allotropi, Test Metodları, Teknolojik Gelişmeler |
Ders Kaynakları |
Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, W.D.Callister(Çev.Kenan Genel), Nobel Yayın Dağıtım, 2013.
Ders notları, ve internet Kompozit Malzemeler, Yusuf Şahin, Seçkin Yayıncılık, 2006. Malzeme Bilgisi ve Muayenesi, T.Savaşkan, Derya Kitapevi ,2000 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 6 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 8 | 8 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Malzeme Bilgisine Giriş | |
2 | Atom Bağları | |
3 | Kristal Yapılar ve Özellikleri | |
4 | Kristal Yapı Kusurları | |
5 | Malzemelerin Genel Özellikleri, (Mekanik Özellikler, …) | |
6 | Malzemelerin Sınıflandırılması, Seramikler | |
7 | Malzemelerin Sınıflandırılması, Polimer | |
8 | Ara Sınavlar | |
9 | Malzemelerin Sınıflandırlması, Yarı iletken, Kompozitler | |
10 | Malzemelerin Sınıflandırılması, Metaller | |
11 | Metaller, Demir-Karbon Denge Diyagramı, Faz Diyagramları, Dökme Demir | |
12 | Metaller, Demir-Karbon Denge Diyagramı, Faz Diyagramları, Çelik | |
13 | Metaller ve Alaşımları, Allotropi | |
14 | Mazlemelere Uygulanan Test Metodları ve Malzeme Alanındaki Teknolojik Gelişmeler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Malzemelerin kullanım alanlarını bilir | |||
Malzeme özelliklerini bilir | |||
Malzeme gruplarını tanır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Malzemelerin kullanım alanlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Malzeme özelliklerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Malzeme gruplarını tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |