Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mühendislik Bilimi | MAK124 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Abide Banu GÜNDÜZ ALTIOKKA |
Ders Veren | |
Amaç |
Ön lisans seviyesinde, öğrencilere temel mühendislik kavramlarının anlatılması. |
Ders İçeriği |
Dairesel Hareket, Kinetik Enerji ve Momentum, Potansiyel Enerji, Kinetik enerji; Basit Makineler; Sıvı Akışkanlar; Isı Enerjisi ve Etkileri, Temel Gaz Kanunlar |
Ders Kaynakları |
Temel fizik kitapları ve ders notu.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 12 | 24 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 5 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 12 | 24 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, dairesel hareket | Problem Çözme Sözlü Ders |
2 | Döndürme momenti, Açısal hız | Problem Çözme Ders |
3 | Açısal ivme, Tork | Problem Çözme Ders |
4 | Potansiyel-Kinetik Enerji ve Momentum: Momentumun korunumu prensipleri. | |
5 | Burulma momenti | Problem Çözme Ders |
6 | Atalet momenti | Problem Çözme Ders |
6 | Potansiyel Enerji, Kinetik enerji. | |
8 | Sıvı Akışkanlar | Problem Çözme Ders |
9 | Isı Enerjisi ve Etkileri | Problem Çözme Ders |
10 | İç enerji, Entalpi, Kaynama noktası | Problem Çözme Ders |
11 | Erime noktası, Özgül entalpi. | Problem Çözme Ders |
12 | Temel Gaz Kanunları: Sabit basınç, Sabit sıcaklık, Sabit hacim. | |
12 | Temel Gaz Kanunları: Sabit basınç, Sabit sıcaklık, Sabit hacim. | |
13 | Carnot çevrimi. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel mekanik kavramlarının öğrenilmesi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Akışkanlar mekaniği ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Termodinamikle ilgili temel kavramların öğrenilmesi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Fizikle ilgili temel kavramların öğrenilmesi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel mekanik kavramlarının öğrenilmesi. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akışkanlar mekaniği ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Termodinamikle ilgili temel kavramların öğrenilmesi. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fizikle ilgili temel kavramların öğrenilmesi. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |