Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Masaüstü Uygulama Geliştirme | BLP108 | 2 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Öğretim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Muhammet KARADENİZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders ile öğrencinin, görsel programlama ile veritabanı uygulamaları geliştirerek, uygulama dağıtım paketleri hazırlama ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Yerel ve uzak veritabanlarına bağlantı, basit ve gelişmiş sorgulamalar yapma, program kurulumu hazırlama. |
Ders Kaynakları |
C#´I kavramak, Tom Archer, Arkadaş yayınları, ISBN:9755092862
Her Yönüyle C#, Sefer Algan, Pusula Yayıncılık, ISBN : 9789756477175 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 13 | 13 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 13 | 26 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yerel veri tabanına bağlanmak ve verileri listelemek | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
2 | Yerel veritabanında verileri işlemek | |
3 | Yerel veritabanında istenilen kayda / kayıtlara ulaşmak | |
4 | Uzak veritabanına bağlanmak ve verileri listelemek | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
5 | Uzak veritabanında verileri işlemek | |
6 | Basit sorgular yapmak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
7 | İstatistiksel sorgular yapmak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
7 | İstatistiksel sorgular yapmak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
9 | Veritabanından grafikler elde etmek | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
10 | Veritabanından raporlama yapmak | |
11 | Bileşen oluşturmak ve eklemek | |
12 | Yardım dosyaları hazırlamak | |
13 | Veritabanı kurulum seti hazırlamak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
14 | Program kurulum seti hazırlamak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurulum paketi hazırlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Uzak veri tabanı ile çalışmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yerel veri tabanı ile çalışmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Gelişmiş uygulamalar yapmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurulum paketi hazırlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uzak veri tabanı ile çalışmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yerel veri tabanı ile çalışmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gelişmiş uygulamalar yapmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |