Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Visual Basic Programlama | BLP221 | 3 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Öğretim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Muhammet KARADENİZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Nesne tabanlı dillerin çalışma mantığını anlamak ve bu dilleri kullanarak programlama yapabilme yeteneğini geliştirebilme |
Ders İçeriği |
Nesne kavramı, nesnel programlama mantığı, programlama dilindeki temel komutlar, nesne oluşturma, temel uygulamalar |
Ders Kaynakları |
Yeni Başlayanlar için Visual Basic.NET, Gökçen KARAN, Seçkin Yayıncılık, ISBN:9789753474597
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Visual Basic temelleri | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
3 | Nesne tabanlı tasarıma giriş | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
3 | Nesne tabanlı tasarıma giriş | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
5 | Sınıf yapıcılar ve yıkıcılar | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
5 | Sınıf yapıcılar ve yıkıcılar | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
7 | İşaretçiler ve dinamik bellek yönetimi | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
7 | İşaretçiler ve dinamik bellek yönetimi | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
8 | Operatör yükleme, arkadaşlar ve referanslar | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
9 | Kalıtım | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
10 | Soyut sınıflar ve çoklu kalıtım | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
11 | Çok biçimlilik ve sanal fonksiyonlar | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
12 | Karakter dizisi | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
13 | Akışlar ve dosya giriş/çıkış | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
14 | Kural dışı durum işleme | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nesneye dayalı programlama ile veritabanı kullanan uygulamalar geliştirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Programlama için gerekli yazılım kurulumlarını yapar ve Programlama dilinin temel komutları ile uygulama hazırlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Programlama dilinin temel düzey deyimlerini ve fonksiyonlarını kullanarak uygulama hazırlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nesneye dayalı programlama ile veritabanı kullanan uygulamalar geliştirir. | - | 3 | - | 3 | 3 | 4 | - | - | - | - | - | - |
Programlama için gerekli yazılım kurulumlarını yapar ve Programlama dilinin temel komutları ile uygulama hazırlar | - | 3 | 3 | - | 4 | 4 | - | 4 | 4 | - | - | - |
Programlama dilinin temel düzey deyimlerini ve fonksiyonlarını kullanarak uygulama hazırlar. | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | - | 3 | - | - | - | - |