Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
C Programlama | BLP223 | 3 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders laboratuvar ortamında teorik anlatımın ardından bilgisayar başında adım adım uygulamalı olarak işlenecektir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serkan SÖKMEN |
Ders Veren | |
Amaç |
C programlama dilini kullanarak bir programlama dilinin yapısını anlayabilme ve kullanabilme. |
Ders İçeriği |
C programlama dili ile ilgili tanım ve yapıları kavrayabilme. Cdilindeki yapısal özellikleri kavrayabilme ve programlarında kullanabilme. Döngü ve dallanma yapılarını kavrayabilme ve uygulayabilme. Dizi yapılarını kavrayabilme ve uygulayabilme. Standart fonksiyonları problemlerde doğru bir şekilde kullanabilme. Kendi ihtiyacına uygun alt programları oluşturabilme. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
C Programlama Dili / Dr. Rifat ÇÖLKESEN |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | C Programlama Diline Giriş | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
2 | C Programlama Dili İle İlgili Tanım Ve Yapıları Kavrayabilme. | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | C Dilindeki Yapısal Özellikleri Kavrayabilme Ve Programlarında Kullanabilme. | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | Kontrol Yapılarını Kavrayabilme Ve Programlarında Kullanabilme. | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
5 | Döngü Yapılarını Kavrayabilme | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Döngü Yapılarını Programlarında Kullanabilme. | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Kontrol Ve Döngü Yapıları İle Farklı Uygulamalar | |
8 | Bit Operatörlerini Kavrayabilme | |
9 | Dizileri Kavrayabilme | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Karakter Ve Karakter Dizilerini Kavrayabilme Ve Programlarında Kullanabilme. | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Standart Fonksiyonları Problemlerde Doğru Bir Şekilde Kullanabilme. | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Standart Fonksiyonları Problemlerde Doğru Bir Şekilde Kullanabilme. | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Kendi İhtiyacına Uygun Alt Programları Oluşturabilme. | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Kendi İhtiyacına Uygun Alt Programları Oluşturabilme. | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
C programlama dilinde basit problemler için çözümler tasarlayabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
C programlama dilinde soyutlama ve arayüzleri kullanarak daha büyük sorunlara çözümler tasarlayabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
C programlama dili ile ilgili tanım ve yapıları bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
C programlama dilinde basit problemler için çözümler tasarlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
C programlama dilinde soyutlama ve arayüzleri kullanarak daha büyük sorunlara çözümler tasarlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
C programlama dili ile ilgili tanım ve yapıları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |