Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Görsel Programlama | BLP255 | 3 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Öğretim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ |
Amaç |
Öğrenciye görsel programlama dili bilgisini ve C# programlama dilinin öğretmek. Dersin sonunda öğrenci C# programlama dilinde görsel program geliştirme, veri kaynaklarına erişebilme ve veri tabanı uygulamaları geliştirebilme bilgisine sahip olacaktır. |
Ders İçeriği |
Programlamaya giriş ve .NET platformu, Visual Studio kurulum ve ortamı, proje hazırlama adımları, Visual C# programlama dilinde veri tipleri, karar yapıları ve döngüler, geriye değer döndüren ve döndürmeyen metotlar, istisna yönetimi, nesneye dayalı programlama, Windows formları ve denetimler, veritabanı ekleme, arayüz geliştirerek Windows uygulamaları oluşturmak. |
Ders Kaynakları |
C# ile Nesne Programlama
Örneklerle Algoritma ve C# Programlama |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 14 | 56 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 60 | 1 | 60 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 339 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 13,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Visual Studio 2012 Ortamı | Ders Laboratuar |
2 | Visual C# ile Programlamaya giriş | |
3 | Değişkenler ve veri tipleri | |
4 | Karar yapıları, döngüler ve istisna yönetimi | |
5 | Metotlar ve parametreli kullanımları | |
6 | Nesneye dayalı programlama | |
7 | Diziler ve Uygulamaları | Ders Laboratuar |
8 | Vize Sınavı | Ders Laboratuar |
9 | Windows form kontrolleri | Ders Laboratuar |
9 | Windows form kontrolleri | Ders Laboratuar |
9 | Windows form kontrolleri | Ders Laboratuar |
12 | Veritabanı işlemleri ve uygulamada kullanımı | Ders Laboratuar |
12 | Veritabanı işlemleri ve uygulamada kullanımı | Ders Laboratuar |
12 | windows form ve veritabanı uygulamaları | Ders Laboratuar |
12 | windows form ve veritabanı uygulamaları | Ders Laboratuar |
13 | Windows uygulama projesi | |
14 | Windows form ve veritabanı uygulamaları | |
13 | Windows uygulama projesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Windows uygulamaları geliştirebilir | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Form bileşenlerini kullanabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
C# dili temel yazım kurallarını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Form tasarımları yapar ve birleştirir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Veri tabanı bileşenleri ile forum bileşenlerini ilişkilendirir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Windows uygulamaları geliştirebilir | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Form bileşenlerini kullanabilir | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
C# dili temel yazım kurallarını bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Form tasarımları yapar ve birleştirir | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Veri tabanı bileşenleri ile forum bileşenlerini ilişkilendirir | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |