EN
BLP234 - Nesne Yönelimli Programlama ile Uygulama Geliştirme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Nesne Yönelimli Programlama ile Uygulama Geliştirme BLP234 3 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün Öğretim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ
Ders Veren
Amaç

Nesnesel tasarımın temel prensiplerini öğretmek

Ders İçeriği

Nesneye yönelik programlama kavramları, Tümleştirilmiş modelleme dili (Unified Modeling Language-UML) kullanarak nesnesel program tasarımı, Sınıf tasarımı, Applet, Kalıntı (miras), Çok biçimlilik, Arayüz ve soyut sınıflar, Tasarım örüntüleri, Çerçeve programları, Uygulama programlama arayüzleri (API).

Ders Kaynakları David D. Riley, “The Object of Java”, Addison Wesley,2002
Cay Horstmann, "Object-Oriented Design and Patterns", 2nd Edition, 450 pages, Wiley, ISBN: 0-471-74487-5
David J. Barnes, “Object-Oriented Programming with Java”, Prentice Hall, 2000
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 13 52
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Nesneye yönelik programlamaya giriş: Nesne tabanlı düşünme, tarihçesi ve tasarım
2 Nesne tabanlı programlama:özellikler, metodlar, olaylar.Kontrol ifadeleri. Döngüler ve Diziler
3 Nesne ve Sınıf tasarımı , UML Notasyonu ( Sınıf diyagramları,Nesne Diyagramları ve Aktivite diyagramları)
4 Arayüz türü ve Çok biçimlilik
5 Örüntüler ve grafik arayüz (GUI) programlama
5 Örüntüler ve grafik arayüz (GUI) programlama
7 Kalıt ve soyut sınıflar
8 Vize Sınavı
9 Java Object Modeli
10 Thread programlama
11 Diğer tasarım örüntüleri
12 OOP Uygulamaları
14 OOP uygulamaları
14 OOP uygulamaları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler yeni nesil yazılımları hakkında bilgi edinirler
Gerçek dünya problemlerinin nesneye dayalı yaklasımla uygun bir biçimde çözülebilmesi ve çözümün UML gösterimi ile anlatılabilmesi yeteneği kazanırlar
Kalıtım, çok biçimlilik ve kapsüllemenin temellerini öğrenirler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenciler yeni nesil yazılımları hakkında bilgi edinirler - - - - - - - - - - - -
Gerçek dünya problemlerinin nesneye dayalı yaklasımla uygun bir biçimde çözülebilmesi ve çözümün UML gösterimi ile anlatılabilmesi yeteneği kazanırlar - - - - - - - - - - - -
Kalıtım, çok biçimlilik ve kapsüllemenin temellerini öğrenirler - - - - - - - - - - - -