Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mobil Uygulama Geliştirme | BLP232 | 3 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Muhammet KARADENİZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, mobil uygulama geliştirme için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ders kapsamında mobil platformlar, işletim sistemleri, arayüzler, harita ve konum tabanlı uygulamalar, veri depolama, arka plan servisler, telefon ve kısa mesaj servislerinin kullanımı ve sensörler hakkında uygulamalı eğitim verilmektedir. Mobil uygulama geliştirme ve test ortamı olarak Android işletim sistemi kullanılmaktadır. |
Ders İçeriği |
Mobil Cihazlar, Mobil Platformlar, Mobil İşletim Sistemleri, Mobil Uygulama Geliştirme, Mobil Cihazlarda Arayüz Tasarımı, Mobil cihazlarda Veri Depolama, Harita ve Konum tabanlı uygulamalar, Arkaplan Servisleri, Telefon ve Kısa Mesaj Servisleri, Sensör uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Andorid Studio İle Programlama (Aysan Ethem NARMAN)
Turkcell Akademi (https://gelecegiyazanlar. turkcell.com.tr/konu/android) Google Geliştirici Dokümanları (https:// eveloper. android.com/guide/) Andorid Studio İle Programlama (A.Kerim FIRAT) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 15 | 1 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 60 | 1 | 60 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 40 | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Android İşletim Sistemi İçin Uygulama Geliştirme Ortamı | |
2 | Temel Java Programlama | |
3 | Aktivite Kullanımı l | |
4 | Aktivite Kullanımı lI | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
4 | Aktivite Kullanımı llI | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
5 | Servis Kullanımı | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
6 | Yayın Alıcılar | |
7 | İçerik Sağlayıcılar l | |
8 | İçerik Sağlayıcılar ll | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
9 | İzinler ve Güvenlik | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
10 | İş Parçacıkları | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
11 | Sersörler l | |
12 | Sersörler ll | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
13 | Veritabanı Kullanımı l | |
14 | Veritabanı Kullanımı ll | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gelişmiş mobil arayüzleri tasarlamak ve geliştirmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Temel ve gelişmiş telefon özelliklerini ile mobil uygulama bağlantısı kurmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mobil uygulamalarda veritabanı etkileşimini kullanmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gelişmiş mobil arayüzleri tasarlamak ve geliştirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel ve gelişmiş telefon özelliklerini ile mobil uygulama bağlantısı kurmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mobil uygulamalarda veritabanı etkileşimini kullanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |