Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sunucu Yönetimi | BLP250 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Arif GÜNEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Sunucu işletim sistemi yönetimi ile ilgili işletim sistemleri kullanma, oluşturma ve yönetme becerisi kazanır.Dosya Sistemleri ve Disk Kümeleme Sistemleri (Raid) tanır. DHCP, WINS, DNS hizmetleri Kullanır. Ağ Modelleri tanır. Gelişmiş Hesap Yönetimi ve TCP / IP ağ kullanılır. Ağ üzerinde yazdırma hizmetlerini tanır. Restore Backup yapma becerisi kazanır. Active Directory Yapısı kullanır. Kullanıcı Grupları Hesabı tanımlayabilir. |
Ders İçeriği |
Sunucu işletim sistemleri yönetimi, Dosya Sistemi Disk Kümeleme Sistemleri (Raid), Veri Paylaşımı ve Güvenliği, Yedekleme ve Geri Yükleme, Active Directory Yapısı, Kullanıcı Grupları Hesabı Oluşturma ve Yönetimi, Network Modelleri, İleri hesap yönetimi, TCP/IP ağları, Ağda yazdırma servisleri, DHCP servisi ,WINS servisi, DNS servisi |
Ders Kaynakları |
Ders notları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 10 | 10 |
Final | Final | 22 | 1 | 22 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 17 | 1 | 17 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sunucu / Server Nedir | |
2 | Sunucu İşletim Sistemi Yönetimi | |
3 | Dosya Sistemi Disk Kümeleme Sistemleri (Raid) | |
4 | Disk Kümeleme Sistemleri (Raid) Dosya ve Dizin Yönetimi | |
5 | Veri Paylaşımı ve Güvenliği | |
6 | Yedekleme ve Geri Yükleme | |
7 | Ara sınav | |
8 | Active Directory Yapısı | |
9 | Kullanıcı Grupları Hesabı Oluşturma ve Yönetimi | |
10 | Network Modelleri | |
11 | İleri hesap yönetimi | |
12 | TCP/IP ağları | |
13 | DHCP servisi | |
14 | WINS servisi DNS servisi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Disk yönetimi yapabilme. | |||
Ağ ve e-posta yönetimini sağlamak | |||
Sunucu işletim sisteminin dizin hizmetini yönetmek | |||
Sunucu ortamında verilerin güvenliği ve saklanması ile ilgili önlemler alabilme | |||
Yazılımların kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Disk yönetimi yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ağ ve e-posta yönetimini sağlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sunucu işletim sisteminin dizin hizmetini yönetmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sunucu ortamında verilerin güvenliği ve saklanması ile ilgili önlemler alabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yazılımların kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |