Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yüksek Gerilim Elemanları | ELE235 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Figen YAMIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste; Yüksek gerilim iletim ve dağıtım hatlarında kullanılan elemanlarının tanıtılması, kontrol edilmesi; Yüksek gerilim tesislerinde arızalar ve arıza giderme yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Yüksek gerilim temel elemanları; Yüksek gerilim ölçme ve koruma elemanları; Yüksek gerilim havai hatları; Yüksek gerilim kontrol ve kumanda elemanları; Elektrik üretim tesislerinde kullanılan yüksek gerilim ekipmanları; Yüksek gerilim tesislerinde arızalar ve arıza giderme. |
Ders Kaynakları |
Yüksek Gerilim İzolatörleri, İrfan Güney, Selim Ay
Yüksek Gerilim Elemanları ve Devre Şemaları, A. Hikmet Fırat |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yüksek gerilimde temel konular hakkında bilgi verilmesi. | Ders |
1 | Yüksek gerilimde temel konular hakkında bilgi verilmesi. | Ders |
3 | Yüksek gerilim temel elemanları; Generatörler. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması |
4 | Yüksek gerilim temel elemanları; Transformatörler. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması |
5 | Yüksek gerilim temel elemanları; Kesiciler ve Ayırıcılar. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Gösterim |
6 | Yüksek gerilim temel elemanları; İzolatörler, Buşingler, Baralar. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Gösterim |
7 | Yüksek gerilim temel elemanları; İletim hatları, Direkler. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması |
8 | Yüksek gerilim ölçme ve koruma elemanları; Parafudr, ikaz topları, koruma hatları, röleler. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Gösterim |
9 | Yüksek gerilim ölçme ve koruma elemanları; Ark boynuzları, ark koruma halkaları, kuşkonmazlar. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması |
10 | Yüksek gerilim temel elemanları; Kablolar | Ders Gösterim Grup Çalışması Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Yüksek gerilim temel elemanları; Kablolar | Ders Gösterim Grup Çalışması Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Kontrol ve Kumanda Elemanları; Röleler | Ders Gösterim Grup Çalışması Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Kontrol ve Kumanda Elemanları; Kontrol ve Kumanda Devreleri | Ders Gösterim Grup Çalışması Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Gerilim Ayar Elemanları; Seri ve Paralel Bağlı Reaktörler, Seri ve Paralel Bağlı Kondansatörler, Regülatörler | Ders Gösterim Grup Çalışması Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yüksek gerilim şalt tesislerinde, enerji nakil hatlarında (ENH) ve elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı için kullanılan temel elemanları tanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yüksek arıza akımlarının ve gerilimlerinin meydana getireceği ısı ve diğer olumsuz etkilere karşı koruyucu görevi yapan ölçme ve koruma elemanlarını tanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yüksek gerilim şalt tesislerinde, enerji nakil hatlarında (ENH) ve elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı için kullanılan, ölçme ve koruma elemanlarına kumanda eden kontrol ve kumanda elemanlarını bilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yüksek gerilim şalt tesislerinde, enerji nakil hatlarında (ENH) gerilim ayar elemanlarını bilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yüksek gerilim şalt tesislerinde, enerji nakil hatlarında (ENH) ve elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı için kullanılan temel elemanları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yüksek arıza akımlarının ve gerilimlerinin meydana getireceği ısı ve diğer olumsuz etkilere karşı koruyucu görevi yapan ölçme ve koruma elemanlarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yüksek gerilim şalt tesislerinde, enerji nakil hatlarında (ENH) ve elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı için kullanılan, ölçme ve koruma elemanlarına kumanda eden kontrol ve kumanda elemanlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yüksek gerilim şalt tesislerinde, enerji nakil hatlarında (ENH) gerilim ayar elemanlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |