Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yenilenebilir Enerji Kaynakları | ENE108 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru cevap, sunum |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Şahabettin HASAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Yenilenebilir enerji kaynaklarını ve özelliklerini tanıma |
Ders İçeriği |
Yenilenebilir enerji kaynakları, ekonomik durumu, güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, biyokütle kullanımı, jeotermal enerji, parabolik toplayıcılar, güneş pilleri, dalga enerjisi, enerji sistemlerinin simülasyonu |
Ders Kaynakları |
Enerji Üretimi, İletim ve Dağıtımı
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2014 - 2015 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 59 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Enerji ve Enerji Çeşitleri | Ders |
2 | Yenilenebilir Enerji ve Çeşitleri | Ders |
4 | Hidroelektrik Santraller | Ders |
4 | Hidroelektrik Santraller | Ders |
5 | Jeotermal Enerji | Ders |
6 | Rüzgar Enerji Santralleri | Ders |
8 | Rüzgar Türbinlerinin Yapısı ve Çeşitleri | Ders |
8 | Rüzgar Türbinlerinin Yapısı ve Çeşitleri | Ders |
9 | Rüzgar Hızı ve Güç Arasındaki İlişki | Ders |
10 | Atmosferik Şartların Rüzgar Gücü Üzrindeki Etkileri | Ders |
11 | Güneş Enerji Santralleri | Ders |
12 | Güneş Pilleri ve Çeşitleri | Ders |
13 | Şebekeden Bağımsız ve Bağımlı Sistemler | Ders |
14 | Güneş Panellerinin Verimi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fosil yakıtlarla ilgili verilerin toplanarak, sorunlar ve çözümlerin değerlendirilmesi ve araştırılması için yorumlanması yeteneğinin geliştirilmesi. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çağın sorunları hakkında bilgilenerek, fosil yakıtların üretimi, taşınması ve kullanımının ulusal ve küresel düzeyde ekonomik, politik, sosyal ve çevresel etkilerini kavrayabilmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çok disiplinle takım çalışmasına aktif olarak iştirak edilerek fosil yakıtların çeşitli konularında İngilizce olarak yazılı ve sözel iletişim kurma yeteneğinin geliştirilmesi. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fosil yakıtlarla ilgili verilerin toplanarak, sorunlar ve çözümlerin değerlendirilmesi ve araştırılması için yorumlanması yeteneğinin geliştirilmesi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağın sorunları hakkında bilgilenerek, fosil yakıtların üretimi, taşınması ve kullanımının ulusal ve küresel düzeyde ekonomik, politik, sosyal ve çevresel etkilerini kavrayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çok disiplinle takım çalışmasına aktif olarak iştirak edilerek fosil yakıtların çeşitli konularında İngilizce olarak yazılı ve sözel iletişim kurma yeteneğinin geliştirilmesi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |