Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Enerji ve Çevre Koruma | ENE201 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Abdurrahman BİÇER |
Ders Veren | |
Amaç |
Fosil yakıtların ve tüm enerji üreten sistemlerin çevreyle olan ilişkileri anlama. |
Ders İçeriği |
Enerji birimleri, enerji birimlerinin birbirlerine dönüşümleri. Enerji santrallerinin kurulumundan üretimine ve dağıtımına kadar çevreye olan olumsuz faktörlerini analiz etme. Çevre koruma, hava, toprak, su kirliliği hakkında bilgi verilmesi. Atık depolama, kişisel korunma önlemleri, sağlık ve kişisel güvenlik önlemleri. |
Ders Kaynakları |
Enerji ve çevre koruma ders notları, çevre koruma ve iş güvenliği ile ilgili yönetmelikler.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 6 | 6 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders ve materyal tanıtımı. | |
2 | Güç ve enerji kavramının anlatılması. | Ders |
3 | Enerji ve ekserji kavramları, enerji çeşitleri hakkında bilgi verilmesi. Enerji birimlerinin birbirlerine dönüşümleri. | |
4 | Hava kirliliği ve hava kirliliğine sebep olan faktörler. | |
5 | Toprak kirliliği ve toprak kirliliğine sebep olan faktörler. | |
6 | Su kirliliği ve su kirliliğine sebep olan faktörler. | |
7 | Enerji santralleri ve enerji üretiminin anlatılması. | |
8 | Ara Sınav, enerji santralleri ve enerji üretiminin anlatılması. | Ders |
7 | Enerji santralleri ve enerji üretiminin anlatılması. | |
7 | Enerji santralleri ve enerji üretiminin anlatılması. | |
10 | Atık depolama yöntemlerinin anlatılması. | Ders |
11 | Sağlık ve kişisel güvenlik önlemleri. | |
12 | Fosil yakıtlar, fosil yakıtların çevreye etkileri ve yakıtların ısıl değerlerinin karşılaştırılması. | |
13 | Çevre koruma, çevre koruma ile ilgili yasa ve yönetmelikler. | |
13 | Çevre koruma, çevre koruma ile ilgili yasa ve yönetmelikler. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Enerji santrallerinin kurulumundan üretimine ve dağıtımına kadar çevreye olan olumsuz faktörlerini öğrenme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çevre kirliliği ve çevre kirliliğine sebep olan faktörler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Enerji kavramı ve çeşitlerinin öğrenilmesi. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Enerji santrallerinin kurulumundan üretimine ve dağıtımına kadar çevreye olan olumsuz faktörlerini öğrenme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre kirliliği ve çevre kirliliğine sebep olan faktörler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerji kavramı ve çeşitlerinin öğrenilmesi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |