Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Enerji Ekonomisi | ENE235 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. İlker TOSUN |
Ders Veren | |
Amaç |
Ekonominin temel kavramları, enerji projelerinin ekonomiklik analizi ve sürdürebilirlik. |
Ders İçeriği |
Enerji sistemlerinin incelenmesi yatırım maliyeti,ekonomiklik analizi ve sürdürülebilir büyüme. |
Ders Kaynakları |
Ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 6 | 2 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dünya ve Enerji | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
2 | Ekonomik teori ve petrol | |
3 | Doğal gaz ekonomisi | |
4 | Kömür | |
5 | Nükleer enerji | |
6 | Yenilenebilir enerji | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
6 | Yenilenebilir enerji | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
9 | Ekonomi ve elektrik enerjisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
9 | Ekonomi ve elektrik enerjisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
10 | Elektrik (modeller, uygulamalar, ülkeler, bölgeler) | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Enerji ve Para | |
12 | Küresel Isınma ve İklim Değişmeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
13 | Türkiyedeki Uygulamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
14 | Sunumlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Küresel ısınma ve iklim değişiminde enerji yönetiminin önemini kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Farklı enerji kaynaklarının etkin kullanımını ve enerji üretimindeki paylarını kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Enerji verimliliğinin önemini kavrarlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Enerji ve para arasındaki ilişkiyi anlar. Dünya'daki ve Türkiye'deki enerji politikalarını kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler bu derste enerjinin verimli kullanılmasıyla ilgili temel bilgiler edinirler | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Küresel ısınma ve iklim değişiminde enerji yönetiminin önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı enerji kaynaklarının etkin kullanımını ve enerji üretimindeki paylarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerji verimliliğinin önemini kavrarlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerji ve para arasındaki ilişkiyi anlar. Dünya'daki ve Türkiye'deki enerji politikalarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler bu derste enerjinin verimli kullanılmasıyla ilgili temel bilgiler edinirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |