Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Düşük Gerilimli Güç Sistemleri | ENE220 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ÇİLLİYÜZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Düşük gerilim ve güç sistemleri konusunda bilgi ve deneyim kazanmak. |
Ders İçeriği |
Elektrik enerji sistemlerine giriş. Temel kavram ve elektriksel cihazlar. Tek fazlı ve üç fazlı sistemlerde güç hesapları. Güç faktörünün düzeltilmesi. Güç sistem modellemesi. Dağıtım ve taşıma sistemi kabloları. Kısa devre hesapları. Güç sistemlerinde sigortalar, kontaktörler ve kesiciler. Düşük gerilim sistemlerinde ölçüm metotları. Topraklama kavramı ve metotları. Dokunma ve adım gerilim hesaplamalarına giriş. |
Ders Kaynakları |
Alçak gerilim güç sistemleri ile ilgili kitaplar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,35 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Elektrik enerji sistemlerine giriş. Doğru akım ve alternatif akım şebekelerinin avantajları - dezavantajları | |
2 | Elektrik Enerjisi Üretimi, İletimi ve Dağıtımı. Transformatörler hakkında genel bilgi, bir fazlı ve üç fazlı transormatörler, bağlantı şekilleri. | |
3 | Düşük gerilim sistemlerinde kullanılan temel terim ve birimler. | |
4 | Tek fazlı ve üç fazlı sistemlerde güç hesapları. | |
5 | Reaktif güç kompanzasyonu ve uygulamaları. | |
6 | Tek fazlı - üç fazlı doğrultucular ve çeşitleri | |
7 | Alçak gerilim şebeke tipleri, faz, nötr ve koruma iletkeni | |
8 | Ara Sınav, topraklama, sıfırlama ve topraklama çeşitleri. | |
9 | Topraklama, sıfırlama ve topraklama çeşitleri. | |
10 | Hata akımı ve güvenlik elemanları | |
11 | Alçak gerilim sigorta ve devre kesicileri | |
12 | Alçak gerilim kablo çeşitleri ve kablo kesit hesabı | |
13 | Alçak gerilim şebekelerinde gerilim düşümü ve güç kaybı hesapları | |
14 | Örnek problem çözümü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alçak gerilim kablo tiplerini tanıyabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Topraklama ve topraklama tiplerini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Alçak gerilim elektrik malzemelerini tanıyabilme | Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Alçak gerilim sistemlerinde kablo seçimi yapmayı öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alçak gerilim kablo tiplerini tanıyabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Topraklama ve topraklama tiplerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alçak gerilim elektrik malzemelerini tanıyabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alçak gerilim sistemlerinde kablo seçimi yapmayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |