EN
  • Anasayfa
  • ENE234 Enerji, Çevre ve Hukuk (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
ENE234 - Enerji, Çevre ve Hukuk
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Enerji, Çevre ve Hukuk ENE234 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. İlker TOSUN
Ders Veren
Amaç

Çevre kavramı açısından hukuka dair temel kavramları ve prensipleri öğretmek ve çevre konusunda yürürlükte bulunan kanun, yönetmelik, tüzük vb. çevre mevzuatı hakkında ve bunların uygulamalarına ait hükümlerine de değinerek bilgi sahibi olmak.

Ders İçeriği

Dünyadaki ve Türkiye’deki çevrecilik akımları, çevre yönetimi ve örgütlenme, dünyada kabul gören çevre politikaları ve Türkiye’deki çevre politikaları ile mevcut çevre mevzuatı.

Ders Kaynakları Ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 13 39
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 6 2 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 12 12
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 13 26
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 95
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,73
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Enerji birimleri ve çevrim katsayıları
2 Çevre ve çevre kirliliği
3 Türk hukukunda çevre hakkı
4 Çevre kanunu
5 Çevre sorunları
6 Enerji kaynakları
7 Enerji ve çevre
8 Ara sınav- Türkiye'nin enerji durumu
9 Türkiye'nin enerji durumu
10 İklim değişikliği ve etkileri
11 İklim değişikliği ile mücadele
12 Küresel ısınma ve sera etkisi
13 Elektrik santrallerin çevreye olan etkileri
14 Elektrik santrallerin çevreye olan etkileri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Elektrik santrallerin çevreye etkilerini bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
İklim değişikliğine neden olan etkenleri kavrar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Çevre ve çevri kirliliğini oluşturan etmenleri açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Çevre hukuku alanında, Türkiye'deki güncel değişiklikleri ve etkilerini açıklar ve eleştirel bakış açısı oluşturabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Küresel ısınmayı kavrar ve etkilerini bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Elektrik santrallerin çevreye etkilerini bilir - - - - - - - - - - - - - - -
İklim değişikliğine neden olan etkenleri kavrar - - - - - - - - - - - - - - -
Çevre ve çevri kirliliğini oluşturan etmenleri açıklar - - - - - - - - - - - - - - -
Çevre hukuku alanında, Türkiye'deki güncel değişiklikleri ve etkilerini açıklar ve eleştirel bakış açısı oluşturabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Küresel ısınmayı kavrar ve etkilerini bilir - - - - - - - - - - - - - - -