Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yenilenebilir Enerji Uygulamaları | ENE236 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ÇİLLİYÜZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı; yenilenebilir enerji teknolojileri ile ilgili laboratuar olanakları çerçevesinde temel bilgilerin verilmesi ve uygulamaların yapılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Güneş enerjisi, Rüzgar enerjisi, Hidrolik enerji, jeotermel enerji, dalga enerjisi ve biyo kütle gibi tükenmez kaynaklar olarak bilinen yenilenebilir enerji kaynaklarının etüdü, kullanım alanları ve teknikleri hakkında temel bilgiler verilerek mühendislik uygulamaları için hesap yöntemleri öğretilmektedir. |
Ders Kaynakları |
Ders notları.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yenilenebilir Enerji Kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Güneş Enerjisi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Güneş Enerjisi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Rüzgar Enerjisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Rüzgar Enerjisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Hidroelektrik Enerji | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Hidroelektrik Enerji | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Jeotermal Enerji | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Jeotermal Enerji | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Dalga Enerjisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Dalga Enerjisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Biyokütle Enerjisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Biyokütle Enerjisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yenilenebilir enerji kaynaklarının uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yenilenebilir enerji kaynaklarının uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |