EN
  • Anasayfa
  • ELO106 Sayısal Tasarım (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
ELO106 - Sayısal Tasarım
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sayısal Tasarım ELO106 1 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Metehan ÖNAL
Ders Veren
Amaç

Multivibratörler ve Flip Flop’lar ile ilgili temel kavramları tanıtmak, Senkron Sıralı / Ardışıl Devreleri açıklamak, Sayıcıları tanıtmak, Kaydedicileri ve Kaydedici çeşitlerini öğretmek, Bellekleri detaylandırılarak / gruplandırarak bellek kapasitesini artırma becerisini kazandırmak, Programlanabilir Lojik Elemanları açıklamak

Ders İçeriği

Multivibratörler ve Flip Flop’lar ile ilgili temel kavramları tanıyarak Senkron Sıralı / Ardışıl Devrelerde kullanımlarını anlamak. Sayıcıları ve sayıcı çeşitleri ile sayıcı tasarımlarını açıklamak. Kaydedicileri ve Kaydedici çeşitlerini öğretmek, Bellekleri detaylandırılarak / gruplandırarak bellek kapasitesini artırma becerisini kazandırmak, Programlanabilir Lojik Elemanları açıklamak.

Ders Kaynakları [1] Mano Morris, “Digital Design”, Prentice Hall
**MANTIK DEVRELERİ:SAYISAL ELEKTRONİK, HÜSEYİN EKİZ, 2005, DEĞİŞİM YAYINEVİ
[4]EKİZ Hüseyin ''Mantık Devreleri'' Değişim Yayınları Adapazarı 2003
[2] DOĞRU Harun, “Dijital Elektronik
[3]EKİZ Hüseyin ''Sayısal Elektronik'' Değişim Yayınları Adapazarı 2000
Açıldığı Öğretim Yılı 2005 - 2006 2008 - 2009 2007 - 2008 2006 - 2007 2003 - 2004 2002 - 2003 2004 - 2005 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ödev 2 Ödev 2 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Birleşimsel mantık ile ardışık mantık arasındaki farklılıkların açıklanması ve ardışık mantık devrelerinin çalışma mantığı. Laboratuar Sözlü
2 Mandal devrelerinin çalışması, mantık simgeleri ve uygulama alanları. Laboratuar Sözlü
3 Flip-flop devrelerinin çalışması, mantık simgeleri ve uygulama alanları. Dalga şekilleri çizimleri Laboratuar Sözlü
4 Tek atımlı ve zamanlayıcı devrelerinin çalışma mantığı ve devre tasarımı. Laboratuar Sözlü
5 Asenkron sayıcıların çalışması ve sayıcı tümleşik devreleri ile tasarım. Laboratuar Sözlü
6 Senkron sayıcıların çalışması ve sayıcı tümleşik devreleri ile tasarım. Laboratuar Sözlü
7 Kaskad sayıcılar ve diğer sayıcı uygulamaları ve sayıcı tümleşik devreleri ile tasarımları. Laboratuar Sözlü
8 Ara Sınav, sayıcı tasarımları Laboratuar Sözlü
9 Kaymalı yazmaçların çeşitleri ve çalışması. Laboratuar Sözlü
10 Kaymalı yazmaçların uygulama alanları, kaymalı yazmaç tümleşik devreleri. Laboratuar Sözlü
11 Kaymalı yazmaç uygulamalarında kaymalı yazmaç tümleşik devreleri ile tasarım yapılması. Laboratuar Sözlü
12 Dijital/Analog ve Analog/Dijital Dönüştürücülerin kullanılma alanları ve ön bilgilerin verilmesi. Laboratuar Sözlü
13 Dijital/Analog Dönüştürücülerin çeşitleri ve çalışma mantığı. Temel kavramlar ve hesaplamalar. Laboratuar Sözlü
14 Analog/Dijital Dönüştürücülerin çeşitleri ve çalışma mantığı. Temel kavramlar ve hesaplamalar. Laboratuar Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sayısal Karşılaştırma ve Aritmetik İşlem Yapabilen Çok Fonksiyonlu Devreleri Analiz Edebilme ve Tasarlayabilme Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Laboratuar Sözlü Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sayısal Aritmetik İşlemleri Kavrama ve Sayısal Aritmetik Devreleri Analiz ve Tasarlama Becerisi Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Laboratuar Sözlü Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Flip-Flop’lar ve Data Kaydedicileri Sınıflandırabilme ve İşlevsel Yapısını Kavrayabilme Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Laboratuar Sözlü Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Özel Sayıcı Devreleri Tasarlayabilme Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Laboratuar Sözlü Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sayı Sistemleri ve Sayısal Kodlama Çeşitlerini Anlama Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Laboratuar Sözlü Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Sayısal Karşılaştırma ve Aritmetik İşlem Yapabilen Çok Fonksiyonlu Devreleri Analiz Edebilme ve Tasarlayabilme - - - - - - - - - - -
Sayısal Aritmetik İşlemleri Kavrama ve Sayısal Aritmetik Devreleri Analiz ve Tasarlama Becerisi - - - - - - - - - - -
Flip-Flop’lar ve Data Kaydedicileri Sınıflandırabilme ve İşlevsel Yapısını Kavrayabilme - - - - - - - - - - -
Özel Sayıcı Devreleri Tasarlayabilme - - - - - - - - - - -
Sayı Sistemleri ve Sayısal Kodlama Çeşitlerini Anlama - - - - - - - - - - -