Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Trafik Güvenliği | MOS212 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Burak AKTEKELİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dünya Sağlık Örgütü raporlarına göre, 15-29 yaş grubundaki gençlerin yaşamlarını yitirmelerinde ilk neden trafik kazalarıdır. Bu ders ile üniversiteli gençlere trafik sisteminin unsurları olan insan, yol, araç hakkında bilimsel disiplinlerin perspektifinden önleyici bir bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Sosyal yaşam alanlarından biri olarak trafiğin çok disiplinli olarak açıklanması. Hukuk, çevre, halk sağlığı, şehircilik, psikoloji, mühendislik, iletişim vb. disiplinlerinin bir sistem olarak trafiğe katkısı. Trafik sistemlerinin bireye ve bireyin trafik sistemlerine etkileri hakkında bilgi verilmesi. |
Ders Kaynakları |
“Trafik Psikolojisi ve Güvenliği” – H. Yılmaz
“Ulaşım ve Trafik Güvenliği” – Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı “Trafik Güvenliği ve Denetimi” – Ahmet Yıldırım Karayolları Trafik Kanunu ve Yönetmelikleri “Ulaşım Mühendisliği” – Orhan Demir |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 46 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,80 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Trafik ve Toplum | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Trafiğe Disiplinlerarası Yaklaşım | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Trafik Sistemleri ve Bileşenleri | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Hukuki Çerçeve | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Çevre ve Trafik | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Halk Sağlığı ve Trafik | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Trafik Psikolojisi | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Ara Sınav / Şehircilik ve Trafik Güvenliği | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Trafik Mühendisliği | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | İletişim ve Trafik Kültürü | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Birey–Trafik Sistemi Etkileşimi I | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Birey–Trafik Sistemi Etkileşimi II | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Güncel Sorunlar ve Çözümler | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Genel Değerlendirme ve Proje Sunumları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |