Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikroişlemciler/Mikrodenetleyiciler II | ELO228 | 3 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Alper UYGUN |
Ders Veren | |
Amaç |
1. Tipik bir mikrobilgisayar sistemin yapısı ve çalışması hakkında bilgi sahibi olabilme 2. İkilik sayı sistemine ait matematiği mikrobilgisayar işlemlerine uygulayabilme. 3. Farklı tip mikroişlemciler/mikrodenetleyici arasında kıyaslama yapabilme ve yapılacak işe uygun olanı seçebilme. 4. Mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemi tasarlayabilme. 5. Assembly düzeyinde programlama mantığını geliştirebilme. 6. Mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemini modüler bir şekilde endüstriyel uygulamalarda kullanabilme. 7. Yeni gelişen mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemlerini takip edebilme bilgi ve anlayışına sahip olabilme. |
Ders İçeriği |
Çevrim Tabloları, Kesmeler, Uyku modu, Zamanlayıcılar, Sayıcılar, Bekçi köpeği devresi WDT, Puls With Modulation, Dönüştürücü uygulamarı, EEPROM yazma okuma |
Ders Kaynakları |
Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyiciler
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 10 | 20 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevrim Tabloları | |
2 | Kesmeler | |
3 | Harici Kesme | |
4 | Lojik Seviye Değişiklik Kesmesi | |
5 | TMR0 Kaydedicisi | |
6 | Zaman Aşımı Kesmesi | |
7 | Uyku Modu | |
8 | Bekçi Köpeği Devresi | |
9 | EEPROM Yazma Okuma | |
10 | EEPROM Kesmesi | |
11 | Analog Dijital Dönüştürme | |
12 | Sinyal Genlik Modülasyonu | |
14 | Genel Tekrar | |
14 | Genel Tekrar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevrim Tablolarını Anlamak | |||
Dönüştürücüleri Anlamak | |||
Kesmeleri Anlamak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevrim Tablolarını Anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dönüştürücüleri Anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kesmeleri Anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |