Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
R/F Tekniği | ELH124 | 2 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emre EREN |
Ders Veren | |
Amaç |
1. Elektronik iletişim sistemlerindeki temel elemanları tanıyabilme. 2. Osilasyon, filtreleme, karıştırma işlemlerinin ne zaman ve nasıl yapılacağının kavrayabilme. 3. Genlik ve frekans modüleli alıcı ve verici devreleri anlayabilme, karşılaştırabilme ve analizini yapabilme. |
Ders İçeriği |
A. Osilatorler B. Filtreler C. Mikserler D. RF ve IF Yükselteçler E. PLL ve Frekans Sentezleyiciler F. Modülatör ve Demodülatör Devreleri |
Ders Kaynakları |
High Frequency Techniques: An Introduction To RF And Microwave Engineering (White, Joseph F.) (Wiley) 2004
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Osilatorler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
2 | Osilatörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
4 | Filtreler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
4 | Filtreler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
5 | Mikserler | |
5 | Mikserler | |
9 | RF ve IF Yükselteçler | |
8 | Ara sınav- IF Yükselteçler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
9 | RF ve IF Yükselteçler | |
11 | PLL ve Frekans Sentezleyiciler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
11 | PLL ve Frekans Sentezleyiciler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
11 | PLL ve Frekans Sentezleyiciler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
13 | Modülatörler ve Demodülatörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
13 | Modülatörler ve Demodülatörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Haberleşmenin temel elemanlarından olan faz kilitlemeli döngülerin (pll) ve frekans sentezleyicilerin çalışma prensiplerinin kavrayabilme ve ilkelerini uygular | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Osilatorlerin çalışma prensiplerini ve kullanım amaçlarını anlayabilme; sınıflandırmasını ve karşılaştırmalarını yapar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Haberleşmede geniş kullanım alanı olan filtre devrelerinin görevlerini sayabilme, çalışma prensiplerinin kavrayabilme. aktif ve pasif filtreler hakkında çalışmalar yapar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yükselteçlerin kullanım amacını anlayarak frekansa bağlı (duyarlı) şekilde işaret güçlendirme işlemlerini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mikserlerin frekans karıştırma ve dönüştürme yapmasını anlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Haberleşmenin temel elemanlarından olan faz kilitlemeli döngülerin (pll) ve frekans sentezleyicilerin çalışma prensiplerinin kavrayabilme ve ilkelerini uygular | 5 | 5 | 0 | 3 | 4 | 3 | 0 | 1 | 1 | 0 | 4 |
Osilatorlerin çalışma prensiplerini ve kullanım amaçlarını anlayabilme; sınıflandırmasını ve karşılaştırmalarını yapar | 5 | 5 | 0 | 3 | 4 | 3 | 0 | 1 | 1 | 0 | 4 |
Haberleşmede geniş kullanım alanı olan filtre devrelerinin görevlerini sayabilme, çalışma prensiplerinin kavrayabilme. aktif ve pasif filtreler hakkında çalışmalar yapar | 5 | 5 | 0 | 3 | 4 | 3 | 0 | 1 | 1 | 0 | 4 |
Yükselteçlerin kullanım amacını anlayarak frekansa bağlı (duyarlı) şekilde işaret güçlendirme işlemlerini kavrar | 5 | 5 | 0 | 3 | 4 | 3 | 0 | 1 | 1 | 0 | 4 |
Mikserlerin frekans karıştırma ve dönüştürme yapmasını anlar | 5 | 5 | 0 | 3 | 4 | 3 | 0 | 1 | 1 | 0 | 4 |