Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyiciler | ELO232 | 3 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Banu İREZ AYDIN |
Ders Veren | |
Amaç |
1. Tipik bir mikrobilgisayar sistemin yapısı ve çalışması hakkında bilgi sahibi olabilme 2. İkilik sayı sistemine ait matematiği mikrobilgisayar işlemlerine uygulayabilme. 3. Farklı tip mikroişlemciler/mikrodenetleyici arasında kıyaslama yapabilme ve yapılacak işe uygun olanı seçebilme. 4. Mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemi tasarlayabilme. 5. Assembly düzeyinde programlama mantığını geliştirebilme. 6. Mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemini modüler bir şekilde endüstriyel uygulamalarda kullanabilme. 7. Yeni gelişen mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemlerini takip edebilme bilgi ve anlayışına sahip olabilme. |
Ders İçeriği |
Mikrobilgisayar Sisteminin Genel Yapısı: Merkezi işlem birimi, RAM, ROM bellek özellikleri, ROM çeşitleri, RAM-ROM bellek karşılaştırmaları, Seri iletişim, Paralel iletişim, Adres yolu, Kontrol yolu, Veri yolu; Mikroişlemciler ile Mikrodenetleyicilerin Karşılaştırılması; Mikroişlemci /Mikrodenetleyici Sisteminin Kurulması; Programlamaya Giriş: Assembly dilinin yapısı, Komutlar akış diyagramı, Makine diline (Onaltılık Sistem) dönüşüm; Programlama: Veri transferi, Döngü kavramı, Alt program kavramı, Toplama-çıkarma, Kaydırma işlemi. |
Ders Kaynakları |
PIC Programlama - Nursel Ak
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mikrobilgisayar sistemlerine giriş, mikroişlemci ve mikro denetleyici kavramları ve aralarındaki farklar | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Bilgisayar Mimarileri (CISC, RISC, Von Neuman, Harvard mimarileri) | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Mikrodenetleyici türleri ve PIC Mikro denetleyicilerine giriş | Tartışmalı Ders Ders |
4 | PIC Mikro denetleyicilerin donanımsal özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Bellek organizasyonu (Program ve Veri belleği) | Ders Tartışmalı Ders |
6 | PIC Mikro denetleyici minimum çalışma devreleri (Osilatör, Reset devreleri) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
7 | PIC Mikro denetleyici kaydedicileri ve işlevleri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Assembly dili komut yapısı ve PIC komutları | Ders Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | Program geliştirme aşamaları (MPLAB Programı kurulumu ve program yazımı) | Ders Laboratuar |
11 | Simülasyon Programları | Ders Laboratuar |
12 | Örnek uygulamalar - I | Ders Laboratuar |
13 | Örnek uygulamalar - II | Ders Laboratuar |
14 | Örnek uygulamalar - III | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir mikro denetleyiciyi assembler diliyle programlayabilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mikro denetleyici organizasyonunu bilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Assembler komutlarını tanımak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Simülasyon programları ile mikro denetleyici uygulamalar geliştirebilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mikroişlemci ve mikrodenetleyici arasındaki farkları bilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir mikro denetleyiciyi assembler diliyle programlayabilmek | 4 | 3 | - | 3 | 2 | 2 | 4 | - | - | - | 2 |
Mikro denetleyici organizasyonunu bilmek | 4 | 3 | - | 3 | 2 | 2 | 4 | - | - | - | 2 |
Assembler komutlarını tanımak | 4 | 3 | - | 3 | 2 | 2 | 4 | - | - | - | 2 |
Simülasyon programları ile mikro denetleyici uygulamalar geliştirebilmek | 4 | 3 | - | 3 | 2 | 2 | 4 | - | - | - | 2 |
Mikroişlemci ve mikrodenetleyici arasındaki farkları bilmek | 4 | 3 | - | 3 | 2 | 2 | 4 | - | - | - | 2 |