Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fiber Optik Haberleşmesi | ELH204 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erman ERDOĞAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı öğrencilere fiber kablo özellikleri, fiber optik hattı ve fiber optik veri iletiminde kullanılan laserlerin yapısını öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Fiber Optik Haberleşme İlkeleri: Optik iletimin tarihçesi, Kullanım gereksinimleri, Diğer iletim sistemleri ile karşılaştırılması; Işık Taşıyıcı Olarak Fiber Optik Kablo Özellikleri ve Fiber Optiklerin İletim Karakteristikleri: Işığın yansıması ve kırılması, SNELL kanunu, Fiber optik kablo yapısı, Işık iletimi, Işık kaynakları, CCITT standartları; Fiber Optik İletişimde Kullanılan Malzemeler ve Özellikleri. |
Ders Kaynakları |
M. Yağımlı, “Optoelektronik ve fiber optik ” kitabı 2. S. Özsoy, “Fiber Optik” kitabı
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2006 - 2007 2008 - 2009 2007 - 2008 2005 - 2006 2003 - 2004 2004 - 2005 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 2 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Optik iletimin tarihçesi ve kullanım gereksinimleri | |
2 | Optik iletimin diğer iletim sistemleri ile karşılaştırılması | |
3 | Işık taşıyıcısı olarak fiber optik kablo özellikleri | |
4 | Fiber optik iletim karakteristiği | |
5 | Işık: Yansıması ve kırılması, Snell Kanunu, kırılma indeksi Fiber optik iletim karakteristiği | |
6 | Fiber optik kablo yapısı: Adım indisli, kademe indisli fiber optik | |
7 | Işık kaynakları ve özellikleri | |
8 | CCITT standartları | |
9 | Laser ışık kaynağının tanımı ve özellikleri | |
10 | Fiber optik kablonun döşenmesi, bağlantıların yapılması, arıza arama ve giderme | |
11 | Fiber optik uygulamaları | |
12 | Projelerin sunumu | |
13 | Ülkemizdeki fiber optik kablo üretimine genel bakış | |
14 | Dünyadaki fiber optik kablo üretimine genel bakış |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Işığın kırılma ve yansıma kanunlarının öğrenilmesi | |||
Fiber Optik Haberleşme İlkelerinin Öğrenilmesi | |||
Fiber Optik kabloların özellikleri ve yapılarının incelenmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Işığın kırılma ve yansıma kanunlarının öğrenilmesi | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Fiber Optik Haberleşme İlkelerinin Öğrenilmesi | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Fiber Optik kabloların özellikleri ve yapılarının incelenmesi | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |