Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Radyo TV Tekniği | ELH218 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emre EREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, Radyo ve TV verici alıcıların temel çalışma ilkelerini kavrayabilmek ve Analog ve Sayısal iletişim tekniklerinin radyo ve TV sistemlerindeki uygulamalarını anlayabilmektir. |
Ders İçeriği |
Radyo Verici ve Alıcıları: Radyo vericisini oluşturan alt sistemler, Radyo alıcısını oluşturan alt sistemler; Süperheterodin Alıcılar: Süperheterodin alıcının blok şeması ve analizi; Televizyon Verici ve Alıcıları: Televizyon vericisinin blok diyagramı ve analizi, Televizyon alıcısının blok diyagramı ve analizi; Renkli Televizyon: Renkli resim oluşumu, Renk katı katmanları; TV ve Radyo Standartları. |
Ders Kaynakları |
Ders Notu
Çetin, K. ve Çalışan F., Renkli Televizyon Çetin, Kadir ve Çalışan, Fikret. Görüntü Sistemleri Renkleri Televizyon Tekniği Ve Onarımı. Türkoğlu, İbrahim. Görüntü Sistemleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2006 - 2007 2008 - 2009 2007 - 2008 2003 - 2004 2005 - 2006 2004 - 2005 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 6 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 9 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,43 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, görüntülerin algılanması ve elektriksel işarete çevrilmesi, tarama sistemi, tarama hızı, geçmeli ve geçmeli olmayan tarama | |
2 | Tek renkli görüntülerin spektrumu, düşey ve yatay eşzamanlama, Görüntü dönüştürücüler, Kamera tüpleri: Vidikon, plumbikon, CCD algılayıcılar | |
3 | Analog video işaretinin spektrumu, frekans düzenlemeleri, Analog TV alıcılarının yapıları: IF sistemi, Tuner, Resim ve ses ara-frekans devreleri | |
4 | Renkli işaret, renkli görüntü modelleri, parlaklık, lüminans, ton ve doyum, Renkli görüntünün iletilmesi, QAM, Renk fark işaretleri, fazör diyagramlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
5 | NTSC sistemi, frekansların araya yerleştirilmesi, PAL BG ve SECAM sistemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
6 | Video işaretlerin görüntülenmesi: CRT, TFT LCD , LED ekranlar, Video projeksiyon | |
7 | Görüntünün sayısallaştırılması, sayısal görüntü formatları, Sayısal görüntü band genişliği | |
8 | Ara Sınav - Sayısal görüntü band genişliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
7 | Görüntünün sayısallaştırılması, sayısal görüntü formatları, Sayısal görüntü band genişliği | |
10 | Görüntünün sıkıştırılması, Hata bulma ve düzeltme | |
11 | Sayısal TV yayıncılığı, taşıma akış paketleri İletim protokolleri, Sayısal TV alıcıları, karasal yayıncılık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
11 | Sayısal TV yayıncılığı, taşıma akış paketleri İletim protokolleri, Sayısal TV alıcıları, karasal yayıncılık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
13 | HDTV ve IP TV | |
13 | HDTV ve IP TV |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir video iletim sistemi tasarlama yeteneği kazandırır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bir görüntü işleme sistemi tasarımı yeteneği kazandırır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bir görüntünün analizi yeteneği kazandırır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bir görüntü işleme sisteminin analizi yeteneği kazandırır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir video iletim sistemi tasarlama yeteneği kazandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir görüntü işleme sistemi tasarımı yeteneği kazandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir görüntünün analizi yeteneği kazandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir görüntü işleme sisteminin analizi yeteneği kazandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |