Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Amplifikatörler ve Osilatörler | ELO219 | 3 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Oğuzhan ÖNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
BJT ve FET’lerin alternatif akımdaki eş değerlerini çıkartabilme,küçük sinyal amplifikatörlerinin çeşit ve çalışmasını kavrayabilme, devre çözüm yöntem ve teoremlerini uygulayabilme, frekans karakteristiğini çizebilme,Büyük sinyal (güç) amplifikatörlerinin çeşit ve çalışmasını kavrayabilme, devre çözüm yöntem ve teoremlerini uygulayabilme. Osilatör ve amplifikatör devre çeşitlerini kavrayıp kullanabilmek. |
Ders İçeriği |
Elektronik Devre Simülasyon Programlarının Tanıtımı / Transistörlerin DC Modelleri / Transistörlerin DC Kutuplamaları, Analizi, Tasarımı ve Simülasyonu / Elektronik Elemanların Anahtarlama Uygulamaları ve Simülasyonu / Transistörlerin Ac Modelleri / Tek Katlı Amplifikatörlerin Analiz, Tasarımı ve Simalasyonu / Çok Katlı Amplifikatörlerin Analiz, Tasarımı ve Simalasyonu / Operasyonel Amplifikatörler / Operasyonel Amplifikatör Uygulamalarının Analiz, Tasarım, Simalasyon ve uygulamaları / Lineer güç kaynaklarıBJT’li küçük sinyal (gerilim) yükselticileri, FET’li küçük sinyal (gerilim) yükselticileri, büyük sinyal (güç) yükselticileri, osilatörler |
Ders Kaynakları |
Elektronik M. Sait TÜRKÖZ
Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi Robert L. BOYLESTAD TÜRKÖZ M.S.,Elektronik Devreleri I, Birsen Yayınevi, 2001 Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi, Robert Boylestad Ders notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2006 - 2007 2007 - 2008 2008 - 2009 2005 - 2006 2004 - 2005 2003 - 2004 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 40 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 30 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 65 | 65 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, Motivasyon, Electronics Workbench-DipTrace-Proteus Simülasyon Programlarının Tanıtımı | |
2 | Transistörler, JFET’ler ve MOSFET’lerin DC Modelleri | |
3 | Transistörlü, JFET’li ve MOSFET’li Devrelerin DC Kutuplaması, Analizi, Tasarımı ve Simülasyonu | |
4 | Transistörlü, JFET’li ve MOSFET’li Devrelerin DC Kutuplaması, Analizi, Tasarımı ve Simülasyonu, | |
5 | Transistörler, JEFT’ler ve MOSFET’lerin AC Modelleri | |
6 | Transistorün AC analizini yapmak, anahtarlama ve yükselteç elemanı olarak kullanılması | |
7 | İşlemsel yükselteçlerin eviren yükselteç olarak kullanılması, İşlemsel yükseltecin evirmeyen yükselteç olarak kullanılması, Gerilim izleyici , İşlemsel Yükselteçler ile Toplayıcı devresinin kullanım | |
8 | ara sınav | |
9 | Osilatörler :Bir-Kapı Negatif Direnç Osilatörü,Transistor Osilatörler /İşlemsel yükselteçlerin eviren yükselteç olarak kullanılması, İşlemsel yükseltecin evirmeyen yükselteç olarak kullanılması, Gerilim izleyici , İşlemsel Yükselteçler ile Toplayıcı devresinin kullanımı | |
10 | Tek Katlı Amplifikatörlerin Analiz, Tasarımı ve Simülasyonu | |
11 | Çok Katlı Amplifikatörlerin Analiz, Tasarımı ve Simülasyonu | |
12 | Operasyonel Amplifikatörler | |
13 | Operasyonel Amplifikatör Uygulamalarının; Analiz, Tasarımı ve Simülasyonu | |
14 | dönem sonu sınavı / proje sunumları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Transistorün AC analizini yapmak, anahtarlama ve yükselteç elemanı olarak kullanabilecektir. | |||
JFET in AC analizini yapmak ,anahtarlama ve yükselteç elemanı olarak kullanabilecektir. / MOSFET' i anahtarlama ve yükselteç elemanı olarak kullanabilmek | |||
Ampfilikatörler ve osilatörler hakkında her türlü bilgi ve donanıma sahip olabilme | |||
İşlemsel yükselteci, eviren, evirmeyen ve fark yükselteci olarak kullanabilecek / İşlemsel yükselteç ile toplayıcı ve karşılaştırıcı devre kurabilecek, İşlemsel yükselteçli filtre devresi kurabilecektir./Osilatör devreleri kurabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Transistorün AC analizini yapmak, anahtarlama ve yükselteç elemanı olarak kullanabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
JFET in AC analizini yapmak ,anahtarlama ve yükselteç elemanı olarak kullanabilecektir. / MOSFET' i anahtarlama ve yükselteç elemanı olarak kullanabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ampfilikatörler ve osilatörler hakkında her türlü bilgi ve donanıma sahip olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşlemsel yükselteci, eviren, evirmeyen ve fark yükselteci olarak kullanabilecek / İşlemsel yükselteç ile toplayıcı ve karşılaştırıcı devre kurabilecek, İşlemsel yükselteçli filtre devresi kurabilecektir./Osilatör devreleri kurabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |