Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Sağlığı ve Güvenliği | ELE220 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Figen YAMIK |
Ders Veren | |
Amaç |
İş sağlığı ve güvenliği alanın öneminin kavratılması, ISG uygulamalarının öğrenilmesi, ISG ile ilgili kanunların anlaşılmasını sağlamak, ISG’ye ilişkin bilinç ve farkındalık yaratmak. |
Ders İçeriği |
İş sağlığı ve güvenliğinin temel kavramları, tarihçesi, yasal boyutu, temel uygulamalar, meslek hastalıkları ve iş kazaları, iş sağlığı ve güvenliği için koruyucular, risk değerlendirme. |
Ders Kaynakları |
İş Güvenliği, Ercüment DİZDAR, ABP Yayınevi, 2010.
İş Güvenliği ve Sağlığı, Abdulvahap YİĞİT, Alfa Aktüel, 2008. Videolar |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliğinin tanımı ve içeriği. | Ders |
2 | İş sağlığı ve güvenliğinin tarihi ve gelişimi | Ders |
3 | İSG’nin hukuki temelleri: İŞ kanunu | Ders |
4 | İŞ sağlığı ve güvenliği yönetmeliği ve yasası | Ders Gösterim |
5 | İSG’de işveren ve işçi sorumlulukları | Ders Gösterim |
6 | Çalışma ortamlarında kullanılan elektrikli ve elektriksiz el aletleriyle çalışmalarda iş güvenliği temel kuralları. | Ders Vaka Çalışması Gösterim |
7 | İSG’de koruyucular. | Ders Gösterim |
8 | Meslek Hastalıkları kavramı, çeşitleri ve korunma yolları. | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | İş kazaları | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | İşaretler ve levhalar. | Ders Vaka Çalışması Gösterim |
11 | Elektrik, kimyasallar ve yangınlar. | Ders Vaka Çalışması Gösterim |
12 | Kaldırma ve taşıma araçlarında iş güvenliği. | Ders Vaka Çalışması Gösterim |
13 | İlkyardım ve ilkyardım kuralları. | Ders Vaka Çalışması Gösterim |
14 | Risk değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş güvenliği ve işçi sağlığı kavramlarını tanımlayabilir ve analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İş kazaları, çeşitleri, meslek hastalıkları ve korunma yollarını analiz edebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Kişisel koruyucu donanımlarını tanımlayabilir ve KKD kullanımının önemini analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İlkyardım kavramını bilir ve ilk yardımda uygulanacak kuralları analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş güvenliği ve işçi sağlığı kavramlarını tanımlayabilir ve analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş kazaları, çeşitleri, meslek hastalıkları ve korunma yollarını analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kişisel koruyucu donanımlarını tanımlayabilir ve KKD kullanımının önemini analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İlkyardım kavramını bilir ve ilk yardımda uygulanacak kuralları analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |