Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Devre Tasarımı ve Uygulaması | ELO233 | 3 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım,Bilgisayar ile simülasyon,uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ali Riza GÜN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Ali Riza GÜN Öğr. Gör. Oğuzhan ÖNAL |
Amaç |
Temel elektronik devrelerin tasarımını ve uygulamalarını anlatmak, zamanlama ve yükseltici devreleri hakkında bilgi vermek, bir elektronik devrenin lehim yaparak oluşturulmasını öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Elektronik Devreler hakkında temel bilgilerin edinilmesi, Devre tasarımını öğrenilmesi, Baskı devre oluşturma yöntemlerinin öğrenilmesi, lehimleme tekniklerinin incelenmesi, Analog devreler ve uygulamalarının tanıtımı, dijital devreler ve uygulamaları hakkında bilgi edinilmesi, Günlük hayatta kullanılan basit elektronik devrelerin yapımı, Elektronik devre tasarım programlarının tanıtımı |
Ders Kaynakları |
Milli Eğitim Bakanlığı Elektrik Elektronik Teknolojisi Elektronik Sistemler http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/
Allan R. Hambley., Electrical Engineering, Prentice Hall, 2002 3- J. O. Maley, Basic Circuit Analysis., Schaum Series, 1992 4- S. A. Nasar, Electric Circuits., J. Willey & Sons, 1997 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Uygulama 1 | 30 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Elektronik Devre elemanları | Gösterim Laboratuar |
2 | Elektronik Devre elemanlarının kullanımı | Gösterim Laboratuar |
3 | Elektronik Devre tasarımı | Gösterim Laboratuar |
4 | Bread Board kullanımı | Gösterim Laboratuar |
5 | LDR ve Transistör ile Aydınlıkta Aktif Devre/ Karanlıkta Aktif Devre | Gösterim Laboratuar |
6 | Elektronik Devre tasarım programları | Gösterim Laboratuar |
7 | Baskı Devre | Gösterim Laboratuar |
8 | Plakete malzemelerin yerleştirilmesi | Gösterim Laboratuar |
9 | Lehimleme teknikleri | Gösterim Laboratuar |
10 | Entegrelerin lehimlenmesi | Gösterim Laboratuar |
11 | Analog Devreler ve Uygulamaları | Gösterim Laboratuar |
12 | Dijital Devreler ve Uygulamaları/ Arduino platformu | Gösterim Laboratuar |
13 | Basit elektronik Devreler, Zamanlayıcı Devreler | Gösterim Laboratuar |
14 | Proje Çalışması | Gösterim Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elektronik alanındaki kavram ve süreçleri analiz edebilir | Ödev / Proje | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Yorumlama ve elde edilen sonuçları sunma becerisi kazanır | Ödev / Proje | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Devre tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz edebilir | Ödev / Proje | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi kazanır | Ödev / Proje | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Elektronik devre şemasını baskılı devreye dönüştürebilir | Ödev / Proje | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektronik alanındaki kavram ve süreçleri analiz edebilir | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 |
Yorumlama ve elde edilen sonuçları sunma becerisi kazanır | 1 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 |
Devre tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz edebilir | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi kazanır | 1 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 |
Elektronik devre şemasını baskılı devreye dönüştürebilir | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 |