Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Robot Teknolojisi | ELO230 | 4 | 1 + 1 | 2,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sunum, Anlatım |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mithat YANIKÖREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Robot türlerinin tanınması, kullanım amaçları ve çalışma prensiplerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Robot türlerinin tanıtılması, Robotun tarihçesi, Robot uygulamaları, Robotların yapısı, Robotların temel unsurları, Robot sürücü sistemler (pnömatik, hidrolik, elektrikli, vb) , Robot konfigürasyonları, Denavit Hartenberg yöntemine giriş |
Ders Kaynakları |
Introduction to Robotics, John. J. Craig Modeling and Control of Manipulators, L. Sciavicco, B. Siciliano, Springer, (6th Edition), 2005 M.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Robot türlerinin tanıtılması | Seminer |
1 | Robot türlerinin tanıtılması | Seminer |
3 | Robotun Tarihçesi | Seminer |
4 | Robot Bileşenleri | Seminer |
4 | Robot Bileşenleri | Seminer |
6 | Eksen takımlarının tanıtılması | Seminer |
7 | Eksen takımlarının birbirine dönüştürülmesi | Seminer |
8 | Ara Sınav | Seminer |
9 | Robot sürücü sistemleri | Seminer |
9 | Robot sürücü sistemleri | Seminer |
9 | Robot sürücü sistemleri | Seminer |
12 | Denavit-Hartenberg Yönteminin tanıtılması | Seminer |
13 | Düz kinematik | Seminer |
13 | Düz kinematik | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Robotları sınıflandırabilme. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Robot donanımlarının tanınması. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Robotik uygulamalarında kullanılacak algılayıcıların seçilmesi. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Robotlar ile ilgili uygulama yapabilme. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Robotların kinematik modellemesini yapabilir. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Robotları sınıflandırabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Robot donanımlarının tanınması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Robotik uygulamalarında kullanılacak algılayıcıların seçilmesi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Robotlar ile ilgili uygulama yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Robotların kinematik modellemesini yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |