Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Programlanabilir Denetleyiciler | ELO227 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru cevap, sunum |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Oğuzhan ÖNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Programlanabilen mantık denetleyicilerin yapısını tanıyabilme, çalışma prensibini ve programlanmasını kavrayabilme |
Ders İçeriği |
PLC donanımı ve PLC programlama |
Ders Kaynakları |
Salman Kurtulan, PLC ile endüstriyel otomasyon Süleyman Arslan, PLC programlama ve otomasyon Hasan Beyazıt, Uygulamalı PLC Programlama ve Operatör Panel Konfigürasyonu Yavuz EMİNOĞLU, Programlama ve S7–300/400 Cilt:1
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 3 | 6 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Programlanabilir Kontrolcünün(PLC) ve ek modüllerin yapısı, çalışması. | |
2 | Programlanabilir Kontrolcünün(PLC) programlanması ve program menüleri. | |
3 | Programlanabilir Kontrolcünün(PLC) dış saha bağlantıları. | |
4 | Otomasyon sistemlerinin tasarlanması. | |
5 | Giriş-çıkış ve set-reset röleleri, özel hafıza röleleri, kenar tetikleme komutları. | |
6 | Zamanlayıcı ve sayıcılar. | |
7 | Taşıma ve karşılaştırma komutları. | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Program akış kontrol komutları. | |
10 | Döngü, kayar yazmaç, matematiksel işlemler. | |
11 | Pals üretme ve gerçek zaman saati. | |
12 | Analog giriş ve çıkışlar, kesme ve alt programlar (subroutine). | |
13 | Operatör paneli ve dokunmatik paneller. | |
14 | PLC’lerin haberleşmesi ve haberleşme protokolleri. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Programlanabilir Kontrolcünün (PLC) ve ek modüllerin yapısını kavrayabilme | |||
PLC’nin analog ve dijital giriş ve çıkışlarını, diğer dış saha bağlantılarını kavrayabilme. | |||
Bilgisayar ve Programlanabilir Kontrolcü (PLC) arasındaki haberleşme | |||
Programlanabilir Kontrolcü (PLC) cihazını programlayabilme | |||
Çeşitli otomasyon sistemlerini tasarlayabilme, programlayabilme ve uygulayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programlanabilir Kontrolcünün (PLC) ve ek modüllerin yapısını kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PLC’nin analog ve dijital giriş ve çıkışlarını, diğer dış saha bağlantılarını kavrayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgisayar ve Programlanabilir Kontrolcü (PLC) arasındaki haberleşme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Programlanabilir Kontrolcü (PLC) cihazını programlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çeşitli otomasyon sistemlerini tasarlayabilme, programlayabilme ve uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |