Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hata/Arıza Arama | ELO218 | 3 | 1 + 1 | 2,0 |
Birim Bölüm | KONTROL VE OTOMASYON TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mithat YANIKÖREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Ölçme ve arıza tespit mantığını kavramak, bakım onarım yapabilmek |
Ders İçeriği |
Ölçü aletlerini ve test cihazlarını kullanarak arıza tespiti ve bakım |
Ders Kaynakları |
[2] GERÇEK, Cihan, "Her Yönüyle Enstrümantasyon ve Ölçme", Era Bilgi Sistemleri Yayınları, 2001.
[3] NACAR, Mahmut, "Elektronik Ölçme Tekniği ve İş Güvenliği", 2003 [1] PASTACI, Halit, "Elektrik ve Elektronik Ölçme", Istanbul, 1996 [7] ÜRGÜPLÜ, Zafer, Elektrobank, Ankara,2008 [5] YÜCEL, M. Ergün, Endüstriyel Elektrik, İstanbul, 2002 [6] ALERIC, Walter, Elektrik Motorlarının Kontrolü, YÖK yayını, Ankara,1993 [4] PARR, E. A.,Endüstriyel Kontrol El Kitabı, Cilt II,MEB Yayınları, 2002 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ölçme Bilgisine Giriş ve İş Güvenliği | |
2 | Birim Sistemleri | |
3 | Elektrik Sembolleri ve Devre Elemanları | |
4 | Ölçme Araç - Gereçleri | |
5 | Elektriksel ölçümler | |
6 | Arıza Bulma Prensipleri | |
7 | Anahtarlar, Şalterler, Panolar ve Arızaları +vize | |
8 | Elektrik Motorlarında Oluşan Arızaları | |
9 | Sürücü Devre Arızaları | |
10 | Arıza Kontrol Devreleri | |
11 | Alçak Gerilimde Koruma | |
12 | Bakım Onarım - Koruyucu Bakım | |
13 | Mekanik ölçümler, makine arızaları | |
14 | Hidrolik - Pnömatik Elemanlar ve Arızaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bakım - onarım ve koruyucu bakımın önemini kavrar | |||
Elektronik araç - gereçlerin arızalarını tanır | |||
Hidrolik - Pnömatik devre elemanlarının arızalarını tanır | |||
Elektrikli araç - gereçlerin arızalarını tanır | |||
Ölçme terim ve kavramlarını bilir | |||
Birim sistemlerini bilir ve birim dönüşümlerini yapar | |||
Elektrik elemanları tanır, sembollerini bilir ve devre çizimlerini okur | |||
Korumanın gerekliliğini kavrar | |||
Ölçü cihazlarını tanır ve kullanır | |||
Arızaları tespit mantığını bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bakım - onarım ve koruyucu bakımın önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektronik araç - gereçlerin arızalarını tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hidrolik - Pnömatik devre elemanlarının arızalarını tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektrikli araç - gereçlerin arızalarını tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ölçme terim ve kavramlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Birim sistemlerini bilir ve birim dönüşümlerini yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektrik elemanları tanır, sembollerini bilir ve devre çizimlerini okur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Korumanın gerekliliğini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ölçü cihazlarını tanır ve kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Arızaları tespit mantığını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |