Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletmede Mesleki Eğitim | BŞÜ200 | 4 | 5 + 10 | 19,0 |
Birim Bölüm | KONTROL VE OTOMASYON TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bülent TURAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Alper UYGUN Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM Öğr. Gör. Medine Nur TÜRKOĞLU ELİTAŞ |
Amaç |
Öğrencilerin, programlarına uygun olan işletmelerde teorik esaslarını okulda öğrendikleri derslerin uygulamasını, öğrenim gördükleri alandaki bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirmelerine, okul sürecinde çalışma hayatını ve işletmelerdeki uygulamaları tanımalarına olanak sağlamak ve iş hayatına geçişlerini kolaylaştırmaktır. |
Ders İçeriği |
Zorunlu işletmede mesleki eğitim. |
Ders Kaynakları |
İşletmede Mesleki Eğitim Kılavuzu
İşletmede Mesleki Eğitim Web Sayfası |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Uygulama 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 16 | 14 | 224 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 15 | 14 | 210 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 476 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 18,67 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Önlisans eğitimini tamamlayıcı nitelikte mesleki bilgi ve deneyim kazanır. | Ödev / Proje | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Pratik bilgilerini kullanarak karşısınsa çıkan problemleri yalnız başına ve ya takım çalışmasıyla çözer. | Ödev / Proje | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Staj süreci boyunca verilen görevleri zamanında yapar. | Ödev / Proje | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Önlisans eğitimini tamamlayıcı nitelikte mesleki bilgi ve deneyim kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pratik bilgilerini kullanarak karşısınsa çıkan problemleri yalnız başına ve ya takım çalışmasıyla çözer. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Staj süreci boyunca verilen görevleri zamanında yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |