Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Süreç Ölçümleri I | ENO221 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KONTROL VE OTOMASYON TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Sunum |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mithat YANIKÖREN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Medine Nur TÜRKOĞLU ELİTAŞ |
Amaç |
Çeşitli enstrümanlar kullanarak akışı, sıcaklığı, basıncı ve seviyeyi çeşitli endüstriyel ortamlarda ölçebilme becerisinin kazanılmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Seviye, Akış, Sıcaklık ve Basınç ölçümü ile ilgili endüstriyel enstrümanların tanıtılması ve bunlarla ilgili hesapların yapılması. |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Akış Ölçümünün tanıtılması | Seminer Sözlü |
1 | Akış Ölçümünün tanıtılması | Seminer Sözlü |
1 | Akış Ölçümünün tanıtılması | Seminer Sözlü |
4 | Sıcaklık Ölçümünün tanıtılması | Seminer Sözlü |
4 | Sıcaklık Ölçümünün tanıtılması | Seminer Sözlü |
4 | Sıcaklık Ölçümünün tanıtılması | Seminer Sözlü |
7 | Basınç Ölçümünün tanıtılması | Seminer Sözlü |
8 | Ara sınav | Problem Çözme |
7 | Basınç Ölçümünün tanıtılması | Seminer Sözlü |
7 | Basınç Ölçümünün tanıtılması | Seminer Sözlü |
7 | Basınç Ölçümünün tanıtılması | Seminer Sözlü |
12 | Seviye Ölçümünün tanıtılması | Seminer Sözlü |
12 | Seviye Ölçümünün tanıtılması | Seminer Sözlü |
12 | Seviye Ölçümünün tanıtılması | Seminer Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Akış ölçümüne ait endüstriyel enstrümanları tanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sıcaklık ölçümüne ait endüstriyel enstrümanları tanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Basınç ölçümüne ait endüstriyel enstrümanları tanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Seviye ölçümüne ait endüstriyel enstrümanları tanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Akış ölçümüne ait endüstriyel enstrümanları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sıcaklık ölçümüne ait endüstriyel enstrümanları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Basınç ölçümüne ait endüstriyel enstrümanları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seviye ölçümüne ait endüstriyel enstrümanları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |