EN
  • Anasayfa
  • ENO212 İleri Sayısal Uygulamaları (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
ENO212 - İleri Sayısal Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Sayısal Uygulamaları ENO212 3 4 + 1 6,0 Pdf
Birim Bölüm
KONTROL VE OTOMASYON TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Türkçe ve yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM
Ders Veren
Amaç

Mantık Devre ve Sistemlerini uygulamalı olarak kullanarak öğrencilere dijital dünyanın kapısını aralamak.

Ders İçeriği

Kombinasyonel Devreler, Kod Dönüştürücüler, Seri Toplama, Paralel Toplama, Binary Çarpma-Çıkartma, Saat Darbe Üreticileri, Yol Seçiciler-Yol Çoklayıcılar, Öncelikli Kodlayıcılar, 4 Bit Aritmetik Lojik Birim, Flip-Flop’lar, Sayıcılar, İleri-Geri Sayıcılar, Kaydırıcı Kaydediciler, Kaskat Devre Tasarımı, RAM (Rasgele Erişilebilir Bellek) Devreleri, DAC(Sayısal-Analog Dönüştürücü) Devreleri, ADC (Analog-Sayısal Dönüştürücü) ,Algoritmik Durum Makine Tasarımı

Ders Kaynakları Ders notları
Kleitz, “Digital Electronics”, Prentice Hall, 1996 Garrod & Borns, “Digital Logic”, Saunders College Publishing, 1991
William Mano, M.M., “Digital Design”, Prentice Hall, 2002
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 51 51
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 15 15
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 51 51
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 6 6
Final Final 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Uygulama 2 Uygulama 2 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 153
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
7 DAC(Sayısal-Analog Dönüştürücü)
2 TTL ve CMOS Kapı Karakteristikleri Ders
2 TTL ve CMOS Kapı Karakteristikleri Ders
4 Boole Fonksyonlarının SSI Kapı Elemanları, Ders
4 Boole Fonksyonlarının SSI Kapı Elemanları, Ders
6 MSI Kod Çözücüleri ve Çoğullayıcıları ile Sentezi, Ders Tartışmalı Ders
7 SSI ve MSI Elemanları ile Kombinezonsal Devre Sentezi, Ders Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Ders Problem Çözme
9 Senkron Ardışık Devre Analizi, Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
10 Ötelemeli Yazıcılar, Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
11 Dizi Dedektörü, Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
12 Senkron Ardışık Devre Sentezi, Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
13 Asenkron ve Senkron Sayıcılar, Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
14 Final Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bileşimsel devre elemanlarını tanıyabilme.
Analog ve sayısal kavramları ayırt eder
Sayısal elektronik ile ilgili mantık devrelerinin çalışmasını kavrayabilme.
Öğrenciler belli gereksinimleri yerine getiren dijital elektronik bir devreler tasarlayıp bu devreleri gerçekleyebilirler
Bu dersin sonunda öğrenciler dijital elektronik devrelerinde kullanılan komponentleri tanırlar ve analiz edebilirler.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Bileşimsel devre elemanlarını tanıyabilme. - - - - - - - - - - - - - - -
Analog ve sayısal kavramları ayırt eder - - - - - - - - - - - - - - -
Sayısal elektronik ile ilgili mantık devrelerinin çalışmasını kavrayabilme. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler belli gereksinimleri yerine getiren dijital elektronik bir devreler tasarlayıp bu devreleri gerçekleyebilirler - - - - - - - - - - - - - - -
Bu dersin sonunda öğrenciler dijital elektronik devrelerinde kullanılan komponentleri tanırlar ve analiz edebilirler. - - - - - - - - - - - - - - -