Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Sayısal Uygulamaları | ENO212 | 3 | 4 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | KONTROL VE OTOMASYON TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe ve yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM |
Ders Veren | |
Amaç |
Mantık Devre ve Sistemlerini uygulamalı olarak kullanarak öğrencilere dijital dünyanın kapısını aralamak. |
Ders İçeriği |
Kombinasyonel Devreler, Kod Dönüştürücüler, Seri Toplama, Paralel Toplama, Binary Çarpma-Çıkartma, Saat Darbe Üreticileri, Yol Seçiciler-Yol Çoklayıcılar, Öncelikli Kodlayıcılar, 4 Bit Aritmetik Lojik Birim, Flip-Flop’lar, Sayıcılar, İleri-Geri Sayıcılar, Kaydırıcı Kaydediciler, Kaskat Devre Tasarımı, RAM (Rasgele Erişilebilir Bellek) Devreleri, DAC(Sayısal-Analog Dönüştürücü) Devreleri, ADC (Analog-Sayısal Dönüştürücü) ,Algoritmik Durum Makine Tasarımı |
Ders Kaynakları |
Ders notları
Kleitz, “Digital Electronics”, Prentice Hall, 1996 Garrod & Borns, “Digital Logic”, Saunders College Publishing, 1991 William Mano, M.M., “Digital Design”, Prentice Hall, 2002 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 51 | 51 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 51 | 51 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 6 | 6 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
7 | DAC(Sayısal-Analog Dönüştürücü) | |
2 | TTL ve CMOS Kapı Karakteristikleri | Ders |
2 | TTL ve CMOS Kapı Karakteristikleri | Ders |
4 | Boole Fonksyonlarının SSI Kapı Elemanları, | Ders |
4 | Boole Fonksyonlarının SSI Kapı Elemanları, | Ders |
6 | MSI Kod Çözücüleri ve Çoğullayıcıları ile Sentezi, | Ders Tartışmalı Ders |
7 | SSI ve MSI Elemanları ile Kombinezonsal Devre Sentezi, | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders Problem Çözme |
9 | Senkron Ardışık Devre Analizi, | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Ötelemeli Yazıcılar, | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Dizi Dedektörü, | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | Senkron Ardışık Devre Sentezi, | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | Asenkron ve Senkron Sayıcılar, | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Final | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bileşimsel devre elemanlarını tanıyabilme. | |||
Analog ve sayısal kavramları ayırt eder | |||
Sayısal elektronik ile ilgili mantık devrelerinin çalışmasını kavrayabilme. | |||
Öğrenciler belli gereksinimleri yerine getiren dijital elektronik bir devreler tasarlayıp bu devreleri gerçekleyebilirler | |||
Bu dersin sonunda öğrenciler dijital elektronik devrelerinde kullanılan komponentleri tanırlar ve analiz edebilirler. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bileşimsel devre elemanlarını tanıyabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Analog ve sayısal kavramları ayırt eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sayısal elektronik ile ilgili mantık devrelerinin çalışmasını kavrayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler belli gereksinimleri yerine getiren dijital elektronik bir devreler tasarlayıp bu devreleri gerçekleyebilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersin sonunda öğrenciler dijital elektronik devrelerinde kullanılan komponentleri tanırlar ve analiz edebilirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |