| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İleri Sayısal Uygulamaları | ENO212 | 3 | 4 + 1 | 6,0 |
| Birim Bölüm | KONTROL VE OTOMASYON TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Türkçe ve yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Mantık Devre ve Sistemlerini uygulamalı olarak kullanarak öğrencilere dijital dünyanın kapısını aralamak. |
| Ders İçeriği |
Kombinasyonel Devreler, Kod Dönüştürücüler, Seri Toplama, Paralel Toplama, Binary Çarpma-Çıkartma, Saat Darbe Üreticileri, Yol Seçiciler-Yol Çoklayıcılar, Öncelikli Kodlayıcılar, 4 Bit Aritmetik Lojik Birim, Flip-Flop’lar, Sayıcılar, İleri-Geri Sayıcılar, Kaydırıcı Kaydediciler, Kaskat Devre Tasarımı, RAM (Rasgele Erişilebilir Bellek) Devreleri, DAC(Sayısal-Analog Dönüştürücü) Devreleri, ADC (Analog-Sayısal Dönüştürücü) ,Algoritmik Durum Makine Tasarımı |
| Ders Kaynakları |
Ders notları
Kleitz, “Digital Electronics”, Prentice Hall, 1996 Garrod & Borns, “Digital Logic”, Saunders College Publishing, 1991 William Mano, M.M., “Digital Design”, Prentice Hall, 2002 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 51 | 51 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 10 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 51 | 51 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 13 | 13 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 6 | 6 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Uygulama 2 | Uygulama 2 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 7 | DAC(Sayısal-Analog Dönüştürücü) | |
| 2 | TTL ve CMOS Kapı Karakteristikleri | Ders |
| 2 | TTL ve CMOS Kapı Karakteristikleri | Ders |
| 4 | Boole Fonksyonlarının SSI Kapı Elemanları, | Ders |
| 4 | Boole Fonksyonlarının SSI Kapı Elemanları, | Ders |
| 6 | MSI Kod Çözücüleri ve Çoğullayıcıları ile Sentezi, | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | SSI ve MSI Elemanları ile Kombinezonsal Devre Sentezi, | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders Problem Çözme |
| 9 | Senkron Ardışık Devre Analizi, | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 10 | Ötelemeli Yazıcılar, | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 11 | Dizi Dedektörü, | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 12 | Senkron Ardışık Devre Sentezi, | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 13 | Asenkron ve Senkron Sayıcılar, | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 14 | Final | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bileşimsel devre elemanlarını tanıyabilme. | |||
| Analog ve sayısal kavramları ayırt eder | |||
| Sayısal elektronik ile ilgili mantık devrelerinin çalışmasını kavrayabilme. | |||
| Öğrenciler belli gereksinimleri yerine getiren dijital elektronik bir devreler tasarlayıp bu devreleri gerçekleyebilirler | |||
| Bu dersin sonunda öğrenciler dijital elektronik devrelerinde kullanılan komponentleri tanırlar ve analiz edebilirler. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |