Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Analog Elektronik | ELO104 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | KONTROL VE OTOMASYON TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Oğuzhan ÖNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Yarıiletken devre elemanlarının çalışma prensiplerinin öğretilmesini; Yarıiletken devre elemanlarla yapılmış devrelerin temel hesaplarını yapabilme becerisinin kazandırılmasını amaçlar. |
Ders İçeriği |
İletken, yalıtkan ve yarıiletkenler, Diyotlar, BJT Transistörler, Transistörlü devre uygulamalarını kapsar. |
Ders Kaynakları |
Electronic Devices - Floyd
Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi -Robert Boylestad |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 8 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 10 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 3 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 9 | 1 | 9 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Atomun yapısı, N ve P yapıları | |
2 | N ve P Maddeleri ile Yapılan Elemanlar | |
3 | Diyot Çeşitleri ve Karakteristik Eğrileri | |
4 | Diyotların Doğru ve Ters Polarması | |
5 | Diyotların seri ve paralel bağlanması ve bu devrelerle ilgili problem çözümleri | |
6 | Doğrultmaç Çeşitleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kenetleyici ve Kırpıcı Devreler | |
8 | Ara Sınav+Kenetleyici ve Kırpıcı Devreler | |
8 | Kenetleyici ve Kırpıcı Devreler | |
9 | Özel Diyotlar | |
10 | Transistörlerde Beyz Polarma | |
11 | Transistörlerde Emiter Polarma | |
12 | Transistörlerde Gerilim Bölücü Polarma | |
13 | Transistörlerde Kollektör Geri Besleme Polarma | |
14 | JFET ve MOSFET’lere giriş |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yarıiletken elemanlarla devre tasarlar, | |||
Yarıiletken devre elemanlarının çalışma prensiplerini ve sembollerini hatırlar, | |||
BJT Polarma tiplerinin avantaj ve dezavantajlarını listeler | |||
Yarıiletken elemanlarla kurulan devreleri çalıştırır, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yarıiletken elemanlarla devre tasarlar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yarıiletken devre elemanlarının çalışma prensiplerini ve sembollerini hatırlar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
BJT Polarma tiplerinin avantaj ve dezavantajlarını listeler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yarıiletken elemanlarla kurulan devreleri çalıştırır, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |