Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Su Ürünleri Teknolojisi | GID266 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | GIDA TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Eren YURTDAŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Eren YURTDAŞ |
Amaç |
Su ürünlerinin kimyasal kompozisyonu, kalite özellikleri, beslenme açısından önemi, su ürünleri işleme teknolojisi konularında öğrenciye bilgi kazandırılması |
Ders İçeriği |
Su ürünlerinin kimyasal kompozisyonu, kalite özellikleri, beslenme açısından önemi, balıketinin histolojik ve kimyasal yapısı, balıketinde meydana gelen biyokimyasal ve mikrobiyolojik değişimler ve teknolojik kaliteye olan etkileri, taze balıkların soğutulması, dondurulması, tuzlanması, tütsülenmesi ve konservelenmesi gibi temel teknolojik işlemler, su ürünlerinde bulunan toksinler ve ambalajlama teknikleri |
Ders Kaynakları |
Gülyavuz H, Ünlüsayın M. Su Ürünleri İşleme Teknolojisi. SDÜ Eğridir Su Ürünleri Fak. Isparta, 366p. 1999.
Gökoğlu N. Su Ürünleri İşleme Teknolojisi Su Vakfı Yayınları. İstanbul. 2002. Göğüş K, Kolsarıcı N. Su Ürünleri Teknolojisi. Ankara Üniversitesi Ziraat Fak. Yayın No:1243. 261s, 1992. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 121 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,75 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Su ürünleri işleme teknolojisine giriş | |
2 | Su ürünleri etinin bileşimi: su, proteinler, protein olmayan bileşikler | |
3 | Su ürünleri etinin bileşimi: lipidler, vitaminler | |
4 | Su ürünleri etinin bileşimi: mineral maddeler | |
5 | Su ürünlerinde kalite değişimleri | |
6 | Su ürünlerinde ön işlemler teknolojisi | |
7 | Ara sınav | |
8 | Su ürünlerinde soğutma teknolojisi | |
9 | Su ürünlerinde dondurarak muhafaza teknolojisi | |
10 | Su ürünlerinde dumanlama teknolojisi | |
11 | Tuzlanmış su ürünleri teknolojisi | |
12 | Kurutulmuş su ürünleri teknolojisi | |
13 | Marinat teknolojisi | |
14 | Konserve teknolojisi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Su ürünleri işleme teknolojisindeki yenilikler hakkında bilgi sahibi olma | |||
Su ürünleri işleme teknikleri hakkında bilgi sahibi olma | |||
Su ürünleri tüketiminin artırılması, işleme teknolojisinin önemi hakkında bilgi sahibi olma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Su ürünleri işleme teknolojisindeki yenilikler hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - |
Su ürünleri işleme teknikleri hakkında bilgi sahibi olma | 1 | - | - | - | - | 3 | - | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Su ürünleri tüketiminin artırılması, işleme teknolojisinin önemi hakkında bilgi sahibi olma | - | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |