EN
  • Anasayfa
  • GID270 Halk Sağlığı (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
GID270 - Halk Sağlığı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Halk Sağlığı GID270 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
GIDA TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Alper Kürşat DEMİRKAYA Öğr. Gör. Çiğdem MUŞTU CEYLAN
Ders Veren Öğr. Gör. Eren YURTDAŞ
Amaç

Halk sağlığı konusundaki görev ve sorumluluklar, gıda güvenliğinin önemini vurgulama, zoonoz hastalıkların tanı ve teşhisi, Toplumdaki sağlık sorunları koruyucu hekimlik konularında öğrenciye bilgi kazandırılması.

Ders İçeriği

Halk sağlığının tarihsel gelişimi, halk sağlığı tanımı ve kavramları. Türkiye’de sağlık organizasyonu, sağlık politikaları, epidemiyoloji, Türkiye’nin sağlık problemleri. Meslek hastalıkları, iş sağlığı ve güvenliği. Bulaşıcı hastalıkların kontrolü. Gıda güvenliği, zoonoz hastalıklarda koruma, kontrol ve yasal düzenlemeler, gıda kaynaklı hastalıklar, gıda zehirlenmeleri ve kimyasal kaynaklı besin zehirlenmeleri, gıda üretim ve satış yerlerinde bulunması gereken özellikler, Çevre ve sağlık ilişkisi, çevre sağlığı, başlıca çevre kirleticileri ve halk sağlığı açısından önemi.

Ders Kaynakları Detel R, McEwen J, Baeglehole R, Tanaka H. (Edits.)Oxford Textbook Public Health Fourth Edition. Oxford University Pres 2004.
Doğruer Y. Veteriner Halk Sağlığı, Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi Besin Hijyeni ve Teknolojisi Anabilim Dalı. 2004.
Dinçer B, Sarımehmetoğlu B. Veteriner Halk Sağlığı, Ankara, 2011.
Doğruer Y. Veteriner Halk Sağlığı, Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi Besin Hijyeni ve Teknolojisi Anabilim Dalı. 2004.
Dinçer B, Sarımehmetoğlu B. Veteriner Halk Sağlığı, Ankara, 2011.
Detel R, McEwen J, Baeglehole R, Tanaka H. (Edits.)Oxford Textbook Public Health Fourth Edition. Oxford University Pres 2004.
Doğruer Y. Veteriner Halk Sağlığı, Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi Besin Hijyeni ve Teknolojisi Anabilim Dalı. 2004.
Dinçer B, Sarımehmetoğlu B. Veteriner Halk Sağlığı, Ankara, 2011.
Detel R, McEwen J, Baeglehole R, Tanaka H. (Edits.)Oxford Textbook Public Health Fourth Edition. Oxford University Pres 2004.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2018 - 2019 2019 - 2020 2022 - 2023 2024 - 2025 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 10 30
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 2 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Halk sağlığının tanımı ve kavramları
2 Gıda kaynaklı mikrobiyal hastalıklar-Zoonozlar Ders
3 Zoonozlar-devam Ders
3 Gıda hijyenin tanımı ve gıda kontrolü
5 Gıda kaynaklı sağlık riskleri, kontaminasyon kaynakları Ders
6 Mikrobiyal gelişmeyi etkileyen faktörler Ders
4 Gıda kaynaklı bakteriyel hastalıklar ve korunma
5 Gıda kaynaklı viral hastalıklar ve korunma
8 Gıda kaynaklı paraziter hastalıklar ve korunma
10 Biyolojik kaynaklı toksikasyonlar
11 Kimyasal kaynaklı toksikasyonlar
12 Gıda terörizmi Ders
13 Hijyen ve sanitasyon mevzuatı Ders
14 Gıda güvenliği sistemleri: HACCP, IFS, ISO 22000, BRC Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Halk sağlığı tanımı ve kavramları, görev ve yetkileri hakkında bilgi sahibi olma Ders Dinleme ve anlamlandırma
Halk sağlığı konusunda çeşitli bilim dallarıyla koordineli olarak çalışma gerekliliği hakkında bilgi sahibi olma Ders Dinleme ve anlamlandırma
Zoonoz hastalıklara yönelik koruma kontrol yöntemleri ve yasal düzenlemeleri hakkında bilgi sahibi olma Ders Dinleme ve anlamlandırma
Halk sağlığı tanımı ve kavramları, görev ve yetkileri hakkında bilgi sahibi olma Ders Dinleme ve anlamlandırma
Halk sağlığı konusunda çeşitli bilim dallarıyla koordineli olarak çalışma gerekliliği hakkında bilgi sahibi olma Ders Dinleme ve anlamlandırma
Zoonoz hastalıklara yönelik koruma kontrol yöntemleri ve yasal düzenlemeleri hakkında bilgi sahibi olma Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Halk sağlığı tanımı ve kavramları, görev ve yetkileri hakkında bilgi sahibi olma - - - - - - - - - - - - - - -
Halk sağlığı konusunda çeşitli bilim dallarıyla koordineli olarak çalışma gerekliliği hakkında bilgi sahibi olma - - - - - - - - - - - - - - -
Zoonoz hastalıklara yönelik koruma kontrol yöntemleri ve yasal düzenlemeleri hakkında bilgi sahibi olma - - - - - - - - - - - - - - -
Halk sağlığı tanımı ve kavramları, görev ve yetkileri hakkında bilgi sahibi olma - - - - - - - - - - - - - - -
Halk sağlığı konusunda çeşitli bilim dallarıyla koordineli olarak çalışma gerekliliği hakkında bilgi sahibi olma - - - - - - - - - - - - - - -
Zoonoz hastalıklara yönelik koruma kontrol yöntemleri ve yasal düzenlemeleri hakkında bilgi sahibi olma - - - - - - - - - - - - - - -