Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gıda Mevzuatı | GID110 | 2 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | GIDA TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mesut KAPLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Gıda mevzuatı, öncelikli olarak tüketiciyi korumak ve sektörde haksız rekabeti önlemek amacıyla uygulamaya konan kanun, yönetmelik ve tebliğlerden oluşan bir bütündür. Bazı durumlarda ülkemizde ‘Tüzükler’ de Kanunların uygulamasına dair usul ve esasları belirlemek amacıyla düzenlenebilmektedir. Gıda mevzuatı devlet tarafından gıda sektörü ile tüketicilerin faaliyetlerini düzenlemek ve gerektiğinde bu ilke ve kriterlere karşı aykırı davranışları önlemek amacıyla uygulamaya konmaktadır. Bu ders ile öğrenci mevcut sektörel uygulamalar ile Yasal gereklilikler arasında bağlantı kurar. |
Ders İçeriği |
Mevcut Gıda Yasasının inceler, yasa-tüzük-yönerge-tebliğ-kodeks tanımlarını bilir, mevcut uygulamalarla bağlantısını kurar |
Ders Kaynakları |
Gökcan,H.T. ve Kaymaz,S.(1999)Gıda Suçları ve Yeni Gıda Mevzuatı.Yetkin Elektronik Yayımcılık Sis.-Ankara
Topal, Ş. (2001) Gıda endüstrisinde Risk Yönetim Sistemi: HACCP ve Uygulamaları Taç Ofset matbaacılık-İstanbul -Altuğ, A. Ova, G. (2000) Gıda kalite Kontrolu Hatipoğlu, M. (1999) Gıda Hukukunda Ceza Hükümleri. Yargıtay C. Savcısı Y.Ek Binası-Ankara www.tarim.gov.tr/mevzuat |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 6 | 30 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 2 | 1 | 2 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 4 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 3 | 2 | 6 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş Gıdanın Tanımlanması ,Gıda Mevzuatının Tarihçesi Ve Niçin Bir Gıda Mevzuatı Gereklidir Tartışılması | |
2 | Gıdanın Tanımlanması, Gıda Mevzuatının Tarihçesi Ve Niçin Bir Gıda Mevzuatı Gereklidir Tartışılması | |
3 | Gıda Endüstrisi İçin Yabancı Maddenin Tanımlanması Ve Gıda Mevzuatının Esaslarının Açıklanması | |
4 | Ülkemizdeki Gıda Mevzuatı Uygulamaları Ve Kalite Kontrol Sorumluluk Dağılımı Anlatılması | |
5 | Türkiye'de Gıda Standardizasyonu Ve Uygulayan Kuruluşların Öğretilmesi | |
6 | Türkiye'de Gıda Standardizasyonu Ve Uygulayan Kuruluşlar Tse Ve Belgelendirme Şekilleri Hakkında Bilgi Verilmesi | |
7 | Ara Sınav (Vize) | |
8 | Başka Ülkelerdeki Gıda Mevzuatları Uygulamalarının Tanıtılması | |
9 | Başka Ülkelerdeki Gıda Mevzuatları Uygulamalarının Ülkemizdeki Uygulamalarla Karşılaştırılması, Farkların Tartışılması | |
10 | Gıdaların Kalite Özellikleri Ve Bunların Ölçümü | |
11 | Gıdaların Kalite Özellikleri Ve Bunların Ölçümü İle İlgili Örneklemeler Yapılması | |
12 | Gıda Kusurları; Sınıflandırma, Önleme Ve Kontrol | |
13 | Kalite Tayininde Standart Testlerin Anlatılması | |
14 | Kalite Maliyetlerinin Açıklanması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci modern gıda kanunu, yönetmelik ve standartların hazırlanmasında gerekli olan şartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Öğrenci Türkiye’deki gıda yasası, yönetmelikler, tebliğler ve standardları bilir. | |||
Öğrenci gıda kontrolu için gereklilik ve gıda kontrol sisteminin organizasyonu için gerekli şartları bilir. | |||
Öğrenci uluslararası gıda mevzuatında yeralan bazı çalışmaların kavranması (ISO, CAC, AB çalışmaları ve direktifleri, CE işareti, ABD gıda mevzuatı)hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Öğrenci hukukun temel kavramlarını bilir, Öğrenci gıda hukuku ve gıda mevzuatında yeralan yönetmelik, tüzük ve direktifleri bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci modern gıda kanunu, yönetmelik ve standartların hazırlanmasında gerekli olan şartlar hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci Türkiye’deki gıda yasası, yönetmelikler, tebliğler ve standardları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci gıda kontrolu için gereklilik ve gıda kontrol sisteminin organizasyonu için gerekli şartları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci uluslararası gıda mevzuatında yeralan bazı çalışmaların kavranması (ISO, CAC, AB çalışmaları ve direktifleri, CE işareti, ABD gıda mevzuatı)hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci hukukun temel kavramlarını bilir, Öğrenci gıda hukuku ve gıda mevzuatında yeralan yönetmelik, tüzük ve direktifleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |