Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gıda Endüstrisinde Ürün Geliştirme | GKA236 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | GIDA TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Çiğdem MUŞTU CEYLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Geleneksel ve yenilikçi gıda bileşimleri ve proseslerini kullanarak ulusal ve uluslararası mevzuata uygun, ekonomik, çevre ve sosyal boyutlarının da dikkate alındığı yeni bir gıda ürününün geliştirilme süreci hakkında öğrenciye bilgi vermek, analiz ve tasarım ve uygulama yapmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Yeni gıda formülasyonlarının geliştirilme yöntemleri, gıda endüstrisinde üretilebilme potansiyeli olan ve piyasada bulunmayan yeni ürünlerin geliştirilmesi, mevcut ürünlerin maliyet ve içerik yönünden iyileştirilmesi, takım çalışması ve proje yönetimi, tüketici eğilimlerinin saptanması, mevcut ürünlerin fonksiyonel hale getirilmesi, yeni ürün fikirlerinin yarışması ve değerlendirilmesi, tüketici kabul testleri, ürünün raf ömrünün saptanması, ambalaj seçimi, etiket tasarımı ve yeni formülasyonların pazara entegrasyonu. |
Ders Kaynakları |
Trott, P. 2017. Innovation Management and New Product Development. 6th Edition, Pearson.
Crawford, M. and Di Benedetto, A. 2015. New Products Management. 11th Edition. McGraw Hill. Fundamentals of New Food Product Developments, Baker, R.,Hahn, P.W., Robbins, K. R., 1994. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gıda pazarındaki yenilikler ve eğilimler; tüketicinin pazardaki eğiliminin belirlenmesi; pazar araştırmasının yapılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Yeni gıda ürünü geliştirme stratejileri; gıda ürünü geliştirme sürecinin tanımlanması; yeni ürün nedir, yeni ürüne neden ihtiyaç duyulur, ürün geliştirmedeki aşamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Yeni ürün fikirlerinin oluşturulması ve ticari, teknik, stratejik, vb. açılardan değerlendirilmesi; takım çalışması ve proje yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Gıda ürün geliştirilmesinde geleneksel ve modern teknolojilerin seçimi; modern teknolojiler: yüksek basınç uygulamaları; ohmik ısıtma, elektriksel akım uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Yeni ürünün paketleme teknikleri: akıllı paketleme, yenilebilir kaplama, aktif paketleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Gıda ürün geliştirilmesinde geleneksel ve modern teknolojilerin seçimi; modern teknolojiler: mikroenkapsülasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Gıda ürün geliştirilmesinde geleneksel ve modern teknolojilerin seçimi; modern teknolojiler: nanoteknoloji | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Gıda ürün geliştirilmesinde geleneksel ve modern teknolojilerin seçimi; modern teknolojiler: biyoteknoloji | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Prototip ürünün üretilmesi için uygulanabilecek istatiksel deney desenleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Yeni ürün fikirlerinin değerlendirilmesi; duyusal değerlendirme teknikleri ve ürün geliştirmekteki kullanımları; lezzet profilleri, tüketici testleri, farklılık testleri vb. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Yeni ürünlerin ulusal ve uluslararası gıda mevzuatı; etiketleme mevzuatı; etikette bulunabilecek sağlık beyanları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Minimal işleme teknolojileri ve raf ömrü çalışmaları; reçete düzenleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Yeni gıda ürünü için gıda güvenliği uygulamaları, yeni ürünün kalite ve sağlık konuları; Kritik Kontrol Noktalarının seçimi: HACCP, ISO 2200 vs.; örnek: et ürünlerindeki uygulamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Yeni ürünün piyasaya sunumu ve dağıtımı, lojistik, depolama | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Daha önce kazanılan akademik bilgileri yeni bir ürün geliştirmek için uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Yeni ürün geliştirme süreçlerini tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Pazardaki ihtiyaç analizini yaparak yeni ürün geliştirme ihtiyaçlarını belirleyebilme ve talep görecek yeni ürünü belirleyebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Yeni ürün geliştirme süreçlerindeki zorlukları tanımlayabilme ve çözüm üretebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Mevzuata uygun müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilecek yeni bir gıda ürününü geliştirebilme, prototipini üretebilme, uygun üretim teknolojilerini ve ambalaj tekniklerini seçebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Daha önce kazanılan akademik bilgileri yeni bir ürün geliştirmek için uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni ürün geliştirme süreçlerini tanımlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pazardaki ihtiyaç analizini yaparak yeni ürün geliştirme ihtiyaçlarını belirleyebilme ve talep görecek yeni ürünü belirleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni ürün geliştirme süreçlerindeki zorlukları tanımlayabilme ve çözüm üretebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mevzuata uygun müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilecek yeni bir gıda ürününü geliştirebilme, prototipini üretebilme, uygun üretim teknolojilerini ve ambalaj tekniklerini seçebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |