EN
  • Anasayfa
  • GID147 Gıdalarda Duyusal Analizler (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
GID147 - Gıdalarda Duyusal Analizler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Gıdalarda Duyusal Analizler GID147 1 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
GIDA TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ebru GÜNEY FUNDA
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı öğrenciye duyusal analiz yöntemlerini, analiz sonuçlarının değerlendirilmesini ve bu konudaki gelişmeleri öğretmek.

Ders İçeriği

Duyusal analizin ilkeleri, duyu organlarının yapısı ve algılamadaki rolleri, panelist ve panel yerlerinin taşıması gerekli özellikler, panelist seçimi ve eğitimi, duyusal analiz yöntemlerinin seçimi ve farklı gıdalarda uygulanması konularını içerir.

Ders Kaynakları Tomris ALTUĞ, Yeşim ELMACI, 2005. Gıdalarda Duyusal Değerlendirme, Ege Üniversitesi yayınları, İzmir
Süreyya S. Evrensel, (2011). Laboratuvar Teknikleri. Dora Basım-Yayın. Bursa
Cemeroğlu, B. (2007), Gıda Analizleri, Gıda Teknolojisi Derneği Yayınları, No: 34, Ankara
Gökalp H.Y., Kaya, M., Tülek, Y., Zorba, Ö. (1993) Et Ürünlerinde Kalite Kontrolü ve Laboratuvar Uygulama Klavuzu. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 11 33
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 4 12
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 4 4 16
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Final Final 7 1 7
Toplam İş Yükü (Saat) 119
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,67
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Gıdaların kalite karakteristikleri Ders Tartışmalı Ders
2 Duyusal analizin tanımı ve tarihsel gelişimi Ders Tartışmalı Ders
3 Duyusal analiz laboratuvarı, ürün ve panelist kontrolü Ders Tartışmalı Ders
4 Duyusal analizde panelist seçimi, panelist eğitimi ve performans değerlendirme Ders Tartışmalı Ders
5 Duyusal analiz yöntemleri: Farklılık testleri Ders Tartışmalı Ders
6 Duyusal analiz yöntemleri: Beğeni testleri Ders Tartışmalı Ders
7 Duyusal analiz yöntemleri: Lezzet profil analizi Ders Tartışmalı Ders
8 Ders tekrarı/ Ara sınav Ders Tartışmalı Ders
9 Duyusal analiz yöntemleri: Doku profil analizi Ders Tartışmalı Ders
10 Duyusal testlerin tüketici tercih çalışmalarında kullanımı Ders Tartışmalı Ders
11 Tüketici saha testleri ve anket dizaynı Ders Tartışmalı Ders
11 Tanımlayıcı duyusal analiz teknikleri: Lezzet profili analizi Ders Tartışmalı Ders
12 Kalite kontrol ve duyusal raf ömrü (stabilite) testleri Ders Tartışmalı Ders
13 Öğrenci Proje sunum ve değerlendirmeleri Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
14 Dönem sonu sınavı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Duyusal analiz sonuçlarını istatistiksel olarak değerlendirebilir ve rapor edebilir. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Bir duyusal test planlamasında kullanılacak skalaları belirler. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Duyusal değerlendirme laboratuvarını tanımak, duyusal analiz için uygun test ortamını hazırlama becerisi edinir. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Duyusal analiz sonuçlarını istatistiksel olarak değerlendirebilir ve rapor edebilir. 4 4 5 5 4 - 3 4 3 - 3 - 4 - -
Bir duyusal test planlamasında kullanılacak skalaları belirler. 3 - 3 4 - 4 4 - - - 5 - 4 - -
Duyusal değerlendirme laboratuvarını tanımak, duyusal analiz için uygun test ortamını hazırlama becerisi edinir. 3 3 3 4 5 5 - 4 4 3 4 - 5 - 4