EN
  • Anasayfa
  • GID132 Beslenme İlkeleri (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
GID132 - Beslenme İlkeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Beslenme İlkeleri GID132 1 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
GIDA TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ebru GÜNEY FUNDA
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı; önlisans eğitimi alan öğrencilere, gıda bileşenleri, besin teknolojileri, toplu beslenme konusunda temel bilgileri kazandırmak ve doğru, dengeli ,sağlıklı beslenme ilkelerini öğretmektir.

Ders İçeriği

Beslenmenin anlam ve önemi, gıda bileşenlerinin beslenmedeki yeri ve önemini, farklı beslenme durumlarını öğrenmek.

Ders Kaynakları Ersoy, G. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2011, Egzersiz ve Spor Yapanlar İçin Beslenme "
Bendich, A., Deckelbaum, R.J., Columbia Universty, 2001 Preventive Nutrition
Clark, N., The New York City Marathon Cookbook, Sports Nutrition Guıdebook
"Tayar, M., Korkmaz, H.N., Özkeleş, H.E., Dora Basım Yayın, Bursa 2011,Beslenme İlkeleri
Başpınar, N., Kurtoğlu, F. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fak Yayınları, Konya, 2003 Vitaminler
Baysal, A., Hatiboğlu Yayınları, Ankara, 1993 Genel Beslenme
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 9 27
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 10 30
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 3 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Final Final 7 1 7
Toplam İş Yükü (Saat) 118
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,63
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Beslenme ve sağlık ilişkisi Ders Beyin Fırtınası
2 Karbonhidratlar Ders Beyin Fırtınası
3 Proteinler Ders Tartışmalı Ders
4 Yağlar Ders Tartışmalı Ders
5 Su ve Mineraller Ders Tartışmalı Ders
6 Vitaminler Ders Tartışmalı Ders
7 Metabolizma Ders Tartışmalı Ders
8 Ders Tekrarı/ Ara sınav Ders
9 Yaşam boyu beslenme (Gebelik, emzirme, bebeklik, çocukluk, ergenlik ve yaşlılık) Ders Beyin Fırtınası
9 Yaşam boyu beslenme (Gebelik, emzirme, bebeklik, çocukluk, ergenlik ve yaşlılık) Ders Beyin Fırtınası
11 Beslenme egzersiz ilişkisi Ders Beyin Fırtınası
12 Gıda Alerjileri Ders Beyin Fırtınası
13 Besin Grupları Ders Beyin Fırtınası
14 Besinleri satın alma, hazırlama ve pişirme kuralları Ders Beyin Fırtınası
15 Menü planlama esasları ve dönem sonu sınavı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Özel durumlarda beslenme programının önemli noktalarını öğrenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
Sağlıklı bir hayat için yeterli ve dengeli beslenmenin önemi kavrar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
Besinleri satın alma, hazırlama ve pişirme kurallarını öğrenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Özel durumlarda beslenme programının önemli noktalarını öğrenir 5 5 5 5 4 4 - - - - - 4 5 - 5
Sağlıklı bir hayat için yeterli ve dengeli beslenmenin önemi kavrar 4 - 4 5 4 4 - - - - - 4 4 - 5
Besinleri satın alma, hazırlama ve pişirme kurallarını öğrenir. - 5 5 5 4 5 - - - - - 5 4 - 4