EN
  • Anasayfa
  • MYD207 Mesleki İngilizce I (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MYD207 - Mesleki İngilizce I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesleki İngilizce I MYD207 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı öğrencilerin İngilizce dilinde kimyasal terminolojiye sahip olmasını ve kimyasal süreçleri net ve akıcı bir şekilde ifade edebilmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Öğrenciler alanları ile ilgili bilimsel literatürü takip edebilecekler ve mesleki konularda basit İngilizce cümlelerle yazılı/sözlü olarak bilgi aktarabilecekler.

Ders Kaynakları [3]Oxford Essential Dictionary for Elementary and Pre-intermediate learners of English
[2] Reader at Work –METU Press
[1] MEGEP- Dış Ticaret Modulü
Information Technologies, Jonathan Marks 2007
Englih for Tourism, Yorgancı ve Keskil, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2008, Ankara
ingilizce gramer kitapları
Kurgusal Sözlük, Bademcioğlu, Alfa Yayıncılık, 2007, İstanbul
Teknik İngilizce - Pamela Edis (Üçüncü baskı-1983)
The Structure of Technical English-A.J. Herbert (Birinci baskı-1965)
Professional English in Use
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İngilizce cümle okuma ve anlama Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim
3 İngilizce cümlelerde ana kelimeleri belirlemek Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim
3 İngilizce cümlelerde ana kelimeleri belirlemek Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim
4 Mesleki konularda kısa ingilizce cümleler kurmak Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim
6 mesleki konularında İngilizce parça okuma ve anlama Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
6 mesleki konularında İngilizce parça okuma ve anlama Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
7 mesleki konularında parça okuma ve anlama Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
10 mesleki konularında kısa rapor yazma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
10 mesleki konularında kısa rapor yazma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
10 mesleki konularında kısa rapor yazma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
11 İngilizce Türkçe çeviri yapmak, gramer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
12 Türkçe İngilizce çeviri yapmak Beyin Fırtınası Gösterim
13 İngilizce sunum yapmak Gösterim Benzetim Seminer
13 İngilizce sunum yapmak Gösterim Benzetim Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler İngilizce dilinde kimya alanında teknik yazıları okuyabilir, yazabilir ve anlayabilir.; Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler İngilizce dilinde kimya alanında teknik raporları okuyabilir ve anlayabilir.; Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler İngilizce dilinde teknik bir rapor vermek veya yazmak için bilimsel kelime dağarcığını ve terminolojiyi kullanabilir.; Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler İngilizce dilinde kimyasal prosedürleri okuyabilir ve yazabilir.; Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenciler İngilizce dilinde kimya alanında teknik yazıları okuyabilir, yazabilir ve anlayabilir.; - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler İngilizce dilinde kimya alanında teknik raporları okuyabilir ve anlayabilir.; - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler İngilizce dilinde teknik bir rapor vermek veya yazmak için bilimsel kelime dağarcığını ve terminolojiyi kullanabilir.; - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler İngilizce dilinde kimyasal prosedürleri okuyabilir ve yazabilir.; - - - - - - - - - - - - - - -