Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki İngilizce I | MYD207 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı öğrencilerin İngilizce dilinde kimyasal terminolojiye sahip olmasını ve kimyasal süreçleri net ve akıcı bir şekilde ifade edebilmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Öğrenciler alanları ile ilgili bilimsel literatürü takip edebilecekler ve mesleki konularda basit İngilizce cümlelerle yazılı/sözlü olarak bilgi aktarabilecekler. |
Ders Kaynakları |
[3]Oxford Essential Dictionary for Elementary and Pre-intermediate learners of English
[2] Reader at Work –METU Press [1] MEGEP- Dış Ticaret Modulü Information Technologies, Jonathan Marks 2007 Englih for Tourism, Yorgancı ve Keskil, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2008, Ankara ingilizce gramer kitapları Kurgusal Sözlük, Bademcioğlu, Alfa Yayıncılık, 2007, İstanbul Teknik İngilizce - Pamela Edis (Üçüncü baskı-1983) The Structure of Technical English-A.J. Herbert (Birinci baskı-1965) Professional English in Use |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İngilizce cümle okuma ve anlama | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
3 | İngilizce cümlelerde ana kelimeleri belirlemek | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
3 | İngilizce cümlelerde ana kelimeleri belirlemek | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
4 | Mesleki konularda kısa ingilizce cümleler kurmak | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
6 | mesleki konularında İngilizce parça okuma ve anlama | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
6 | mesleki konularında İngilizce parça okuma ve anlama | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
7 | mesleki konularında parça okuma ve anlama | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
10 | mesleki konularında kısa rapor yazma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | mesleki konularında kısa rapor yazma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | mesleki konularında kısa rapor yazma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | İngilizce Türkçe çeviri yapmak, gramer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Türkçe İngilizce çeviri yapmak | Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | İngilizce sunum yapmak | Gösterim Benzetim Seminer |
13 | İngilizce sunum yapmak | Gösterim Benzetim Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler İngilizce dilinde kimya alanında teknik yazıları okuyabilir, yazabilir ve anlayabilir.; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler İngilizce dilinde kimya alanında teknik raporları okuyabilir ve anlayabilir.; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler İngilizce dilinde teknik bir rapor vermek veya yazmak için bilimsel kelime dağarcığını ve terminolojiyi kullanabilir.; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler İngilizce dilinde kimyasal prosedürleri okuyabilir ve yazabilir.; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler İngilizce dilinde kimya alanında teknik yazıları okuyabilir, yazabilir ve anlayabilir.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler İngilizce dilinde kimya alanında teknik raporları okuyabilir ve anlayabilir.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler İngilizce dilinde teknik bir rapor vermek veya yazmak için bilimsel kelime dağarcığını ve terminolojiyi kullanabilir.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler İngilizce dilinde kimyasal prosedürleri okuyabilir ve yazabilir.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |