EN
  • Anasayfa
  • KİM102 Enstrümantal Analiz (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
KİM102 - Enstrümantal Analiz
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Enstrümantal Analiz KİM102 2 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Zorunlu
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV
Ders Veren
Amaç

1. Spektroskopik, elektrometrik ve kromatografik yöntemlerin temel prensiplerini verilmesi 2. Maddenin yapısı ve bileşimi hakkında kalitatif ve kantitatif bilgi vermek 3. Doğru modern analitik cihazların seçimi ve etkin kullanımı

Ders İçeriği

Kantitatif Analiz Basamakları; Çözeltilerin konsantrasyonlarını ifade etme metodları; Kimyasal Dersin İçeriği analizlerde hata; Analiz verilerinin hesaplanmasında istatistik uygulamalar; Gravimetrik analiz yöntemleri; Titrimetrik analiz yöntemleri ; Sulu çözelti kimyası; İyonik dengelere elektrolitlerin (Course Description) etkisi; Denge hesaplarının kompleks sistemlere uygulanması; Nötralizasyon titrasyonlarının teorisi; Kompleks asit baz sistemlerin titrasyon eğrileri; Kompleks oluşum titrasyonları; Çökelme titrasyonları; Tüm konuların gözden geçirilmesi

Ders Kaynakları Enstrümantal Analiz İlkeleri, Skoog, Holler, Nieman, Fifth Ed. Principle of Instrumantal Analysis
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 5 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 129
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Spektrometrik Yöntemlere Giriş, Optik Cihazların Bileşenleri,Optik Atomik Spektroskopiye Giriş
2 Atomik Absorpsiyon Spektrometri,Atomik Emisyon Spektrometri
3 Ultraviole-Görünür Bölge Moleküler Absorpsiyon Spektrometri
4 Moleküler Lüminesans Spektrometri, İnfrared Spektrometri
5 Elektroanalitik Kimyaya Giriş,Temel Kavram ve Tanımlar
6 Potansiyometri
7 Voltametri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Amperometri, İletkenlik Yöntemleri
9 Amperometri, İletkenlik Yöntemleri
10 Kromatografik Yöntemlere Giriş Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar
11 Gaz Kromatografi, Yüksek Performanslı Sıvı Kromatografi
12 Dağılma ve Adsorpsiyon Kromatografi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar
13 İyon Değiştirme ve Boyut Eleme Kromatografi, İnce Tabaka ve Superkritik Akışkan Kromatografi
14 Kapiler Elektroforez
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Modern analitik cihazların bileşenleri ve çalışma prensiplerini elde etmek Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Temel spektroskopik, elektrometrik ve/veya kromatografik yöntemlerini bir analiz için doğru cihaz seçimiyle kullanabilme becerisi. Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Enstrümantal yöntemlerle kalitatif ve kantitatif analiz yapabilme. Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Üzerinde çalışacağı örneğe uygun analiz yöntemini seçebilme bilgisi Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Modern analitik cihazların bileşenleri ve çalışma prensiplerini elde etmek 3 4 4 4 3 3 2 3 3 4 2 3 4 2 1
Temel spektroskopik, elektrometrik ve/veya kromatografik yöntemlerini bir analiz için doğru cihaz seçimiyle kullanabilme becerisi. 4 4 3 3 4 4 3 3 4 1 3 4 4 2 1
Enstrümantal yöntemlerle kalitatif ve kantitatif analiz yapabilme. 5 5 4 4 5 5 4 5 4 4 4 4 4 2 1
Üzerinde çalışacağı örneğe uygun analiz yöntemini seçebilme bilgisi 2 3 4 3 3 4 2 3 3 4 4 3 3 2 1