EN
  • Anasayfa
  • KİM104 Organik Kimya ve Laboratuvarı (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
KİM104 - Organik Kimya ve Laboratuvarı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Organik Kimya ve Laboratuvarı KİM104 2 3 + 2 7,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Zorunlu
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV
Ders Veren
Amaç

Organik bileşikleri gruplandırarak yapı ve etkinlik arasındaki ilişkiyi belirleyebilme, tepkime mekanizmalarını yazabilme ve öngörebilme

Ders İçeriği

Organik bileşiklerin yapıları ve bağlar, kovalent bağlar ve kimyasal reaktivite, asitler ve bazlar, Dersin İçeriği alkanler ve sikloalkanler, stereokimya, nükleofilik yer değiştirme ve eliminasyon reaksiyonları, alkenler, polienler, alkinler, ultraviyole, Infrared ve nükleer magnetik rezonans (Course Description) spektroskopilerine giriş, alkoller ve eterler.

Ders Kaynakları Solomons G. and Fryhle C. ,(Çeviri Editörleri Okay G. ve Yıldırır Y.), Organik Kimya, 7. Baskıdan Çeviri, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2002.
Fessenden R. T., Fessenden J. S. and Logue W. M., (Çeviri Editörü Uyar T.), Organik Kimya, Güneş Yayınları, Ankara, 2001
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 14 70
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 11 11
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 182
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Organik Kimyanın ve Organik bileşiklerin yapı formüllerinin Tanıtımı, iyonik ve kovalent I-II bağlanma, Lewis Yapıları, Bağlanma, Rezonans, Moleküller arasında nonbonding etkileşimler.
2 Kovalent moleküllerin şekli ve, Atomik, Moleküler ve Hibrit orbitalleri (tanıtımı). Kovalent Bağ I-II Uzunluğu ve Kuvveti, Kimyasal reaktifliğe bağın etkisi
3 Organik Kimyada Asitlik, Bazlık, Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar
4 Nükleofillik, Elektrofillik, Organik Kimyada Reaksiyonların Oluşumu
5 Alkanlar ve Sikloalkanların adlandırma, bağ çizgi yapısı ve yapısal izomeri
6 Alkanlarda konformasyonel analiz Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
7 Konstitüsyonel stereokimya
8 Alkenler; yapı ve izomeri, adlandırma, relatif kararlılık, elektrofilik katılması, karbokatyonun II-VII yeniden düzenlenmesi Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
9 Alkenlere hidrojen katılması,değişik ortamlarda halojen katılması, oksidasyon Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
10 Polienler (izole, konjuge, kumule çoklu bağ, 1,3-butadien, konjuge sisteme elektrofilik katılma, VII 1,4-siklik katılma) ve Alkinler Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
14 Alkol ve eterler
14 Alkol ve eterler
13 Aromatik bileşikler Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
13 Aromatik bileşikler Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
doymuş hidrokarbonları öğreneceklerdir, Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Organik bileşiklerdeki kimyasal bağları ve fonksiyonel grupları öğreneceklerdir, Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kimyasal reaktivitenin prensiplerini öğreneceklerdir Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Asit/baz ve nükleofillik/elektrofillik kavramlarını öğreneceklerdir, Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
yapısal ve stereokimyasal hem konformasyonel hemde konfigürasyonal) izomeri öğreneceklerdir, Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
doymuş hidrokarbonları öğreneceklerdir, 5 5 5 5 4 5 4 4 5 2 3 4 3 4 2
Organik bileşiklerdeki kimyasal bağları ve fonksiyonel grupları öğreneceklerdir, 5 5 5 5 4 5 4 4 5 2 3 4 3 4 2
Kimyasal reaktivitenin prensiplerini öğreneceklerdir 5 5 5 5 4 5 4 4 5 2 3 4 3 4 2
Asit/baz ve nükleofillik/elektrofillik kavramlarını öğreneceklerdir, 5 5 5 5 4 5 4 4 5 2 3 4 3 4 2
yapısal ve stereokimyasal hem konformasyonel hemde konfigürasyonal) izomeri öğreneceklerdir, 5 5 5 5 4 5 4 4 5 2 3 4 3 4 2