EN
  • Anasayfa
  • KİM253 Endüstriyel Kimya (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
KİM253 - Endüstriyel Kimya
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Endüstriyel Kimya KİM253 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV
Ders Veren Öğr. Gör. Ahmet AKKAŞ
Amaç

Kimyasal prosesler, ve anorganik endüstriyel ürünlerin üretim yöntemleri ve teknolojileri hakkında öğrencilere bilgiler vermektir. .

Ders İçeriği

Kimyasal prosesler hakkında genel bilgi: Su teknolojisi,Enerji, yakıtlar, endüstriyel gazlar, Seramik endüstrisi, Çimento, Tuz ve sodyum bileşikleri, Klor alkali ve azot endüstrisi (azotlu gübreler ve NH3), Kükürt ve sülfürik asit, Patlayıcılar. .

Ders Kaynakları Kimyasal Proses Endüstrileri
Shreve Kimyasal Proses Endüstrileri
İhsan Çataltaş , Kimyasal Proses Endüstrileri 1 ve 2, İNKILAP KİTABEVİ
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 10 30
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 5 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 8 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 3 6
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 6 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kimya Endüstrisi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Su teknolojisi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Azot Endüstrisi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Yakıtlar ve Enerji Kaynakları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Çimento Endüstrisi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Sabun ve Deterjanlar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Polimer Teknolojisi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Polimer Teknolojisi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Petrol ve Petrol Endüstrileri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Kimya Endüstrisinde Koku ve Tat Veren Katkı Maddeleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Klor Alkali ve Elektrolitik Endüstrileri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 İlaç Endüstrisi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Endüstriyel Süreçlerde Biyoteknoloji Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Endüstriyel Süreçlerde Biyoteknoloji Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Soda ve yemek tuzu üretimi hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Organik endüstriyel bileşikleri tanır, hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Polimerler ve kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Petrol ve petrol ürünleri hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Kimyasal teknolojiler hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Soda ve yemek tuzu üretimi hakkında bilgi sahibi olur. 3 3 3 2 2 3 2 2 3 3 3 2 3 2 1
Organik endüstriyel bileşikleri tanır, hakkında bilgi sahibi olur. 3 3 3 3 3 2 2 3 3 2 3 2 3 2 1
Polimerler ve kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olur. 2 2 2 2 3 3 2 3 3 2 3 3 3 2 1
Petrol ve petrol ürünleri hakkında bilgi sahibi olur. 2 3 4 3 3 4 2 2 3 2 3 3 3 2 1
Kimyasal teknolojiler hakkında bilgi sahibi olur. 3 3 3 3 2 3 2 4 3 3 3 2 3 1 1