EN
  • Anasayfa
  • KİM147 Veri Analizi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
KİM147 - Veri Analizi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Veri Analizi KİM147 3 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Sözlü Anlatım
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ahmet AKKAŞ
Ders Veren
Amaç

Panel veri analizinde temel konuları anlamak, mikroiktisat ve makroiktisatla ilintili verilerin analizini ileri panel veri teknikleri kullanarak yapmak. Stata istatistik program paketinde kod yazımı becerilerini uygulamalı olarak ilerletmek.

Ders İçeriği

Dengeli ve dengesiz panel veri modelleri, tek ve iki yönlü hata bileşen regresyon modelleri ve hipotezlerin panel veri kullanılarak test edilmesi. Teorik bilgilerin Stata programı yardımıyla istatistiksel analizi.

Ders Kaynakları Baltagi, Badi H. (2013), Econometric Analysis of Panel Data, 5th edition, Wiley
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Örneklerle panel veri analizine giriş. Panel veri analizinin faydaları ve kısıtları. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
2 Tek yönlü hata bileşen regresyon modeli. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
3 İki yönlü hata bileşen regresyon modeli Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü
4 Hipotezlerin panel veri ile testi. Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
5 Hata bileşen modelinde farklı yayılım ve serisel ilgileşim. Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü
6 Görünüşte ilişkisiz regresyonlar ve hata bileşenleri. Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
7 Ara Sınav İnceleme / Anket Çalışması
8 Eşanlı denklemler ve hata bileşenleri Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
14 Stata uygulamalı panel veri analizi Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
10 Devingen panel veri modelleri Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
11 Dengesiz panel veri modelleri Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
12 Sınırlı bağımlı değişkenler ve panel veri Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
13 Durağan olmayan paneller Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
14 Stata uygulamalı panel veri analizi Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Panel verilerin analizinde farklı modellemeler yapabilmek. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Panel veri analizinin Stata programı ile yapılması, kod yazımı ve bulguların yorumlanmasını sağlamak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Model kurulmasında yapılacak testler ile karşılaşılan sorunları tespit etmek. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Panel veri kullanımının diğer veri çeşitlerine göre üstünlüklerini ve kısıtlarını ortaya koymak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İstatistiksel sorunların giderilmesinde kullanılacak ekonometri tekniklerini kavramak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Panel verilerin analizinde farklı modellemeler yapabilmek. - - - - - - - - - - - - - - -
Panel veri analizinin Stata programı ile yapılması, kod yazımı ve bulguların yorumlanmasını sağlamak. - - - - - - - - - - - - - - -
Model kurulmasında yapılacak testler ile karşılaşılan sorunları tespit etmek. - - - - - - - - - - - - - - -
Panel veri kullanımının diğer veri çeşitlerine göre üstünlüklerini ve kısıtlarını ortaya koymak. - - - - - - - - - - - - - - -
İstatistiksel sorunların giderilmesinde kullanılacak ekonometri tekniklerini kavramak. - - - - - - - - - - - - - - -