Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyokimya | KİM137 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz-yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ahmet AKKAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Biyokimyasal olaylar ve bileşikleri hakkında bilgi edinebilme ve biyokimyanın önemini kavramak, |
Ders İçeriği |
Biyokimyaya giriş, biyokimyanın tanımı, kapsamı; Canlılığın temel özellikleri, hücre ve organellerinin biyokimyasal önemi; İnsan için önemli biyomoleküller, metabolizmanın tanımı ve sınıflandırılması; Metabolizma hakkında temel kavramlar; Karbohidratların yapısı, özellikleri ve metabolizması; Lipitlerin yapısı, özellikleri ve metabolizması; Aminoasitlerin yapısı, özellikleri ve metabolizması; Proteinlerin yapısı, özellikleri ve metabolizması; Protein sentezi ve enzimler; Nükleik asitlerin yapısı, özellikleri ve metabolizması; Vitaminler; Su ve minerallerin metabolizması; Hormonlar |
Ders Kaynakları |
Biyokimya, David Hames and Nigel Hooper, 3. Baskıdan Çeviri, Editör: Yusuf Tutar, Hikmet Geçkil, Mehmet Karataş
Biyokimya, Leyla Kalaycıoğlu, Behiç Serpek, Mehmet Nizamlıoğlu, Nuri Başpınar, Ali Muhtar Tiftik 3. Baskı, Nobel Yayınevi Biyokimya,Keha, E.E. and Küfrevioğlu, İ. (2004). 3. Baskı, Aktif Yayınevi, Erzurum, Turkey. Biyokimyanın Temelleri (Fundamentals of Biochemistry), Lehninger 3. basım, Çevirmen Editör: Prof. Dr. Nedret Kılıç |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyokimyaya giriş, biyokimyanın tanımı, kapsamı; Canlılığın temel özellikleri, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | hücre ve organellerinin biyokimyasal önemi; İnsan için önemli biyomoleküller, | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | metabolizmanın tanımı ve sınıflandırılması; Metabolizma hakkında temel kavramlar; | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | Su ve minerallerin metabolizması; | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
5 | Karbohidratların yapısı, özellikleri ve metabolizması; | Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Karbohidratların yapısı, özellikleri ve metabolizması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
7 | Lipitlerin yapısı, özellikleri ve metabolizması; | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
8 | Ara sınav, Lipid metabolizması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
9 | Aminoasitlerin yapısı, özellikleri ve metabolizması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
10 | Proteinlerin yapısı, özellikleri ve metabolizması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
11 | Protein sentezi ve enzimler; | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
12 | Nükleik asitlerin yapısı, özellikleri ve metabolizması; | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
13 | Vitaminler; | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
14 | Hormonlar; | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Metabolizma hakkında temel kavramları öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Biyokimyasal olaylar ve reaksiyonlar hakkında bilgi sahibi olunur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Biyokimyanın insanlar ve diğer canlılar için önemini kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Canlılığın temel özellikleri, hücre ve organellerinin biyokimyasal önemini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Metabolizma hakkında temel kavramları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyokimyasal olaylar ve reaksiyonlar hakkında bilgi sahibi olunur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyokimyanın insanlar ve diğer canlılar için önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Canlılığın temel özellikleri, hücre ve organellerinin biyokimyasal önemini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |