Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kimya Teknolojisine Giriş | KİM111 | 1 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Hoca tarafından ders anlatımı |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Amaç |
Bu ders, gerek teorik gerekse pratik olarak mümkün olan en üst düzeyde sanayide üretilen bazı ürünlerin üretim aşamalarında kullanılan çeşitli yöntem, sistem, makineler, hammadde ve yardımcı madde özellikleri ile bunların ürün ve üretim parametrelerine etkilerini kavramış bireyler yetiştirmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Su Teknolojisi; Şehir Suyu ve Endüstride kullanılan Suyun Özellikleri; Enerji ve Yakıtlar; Kömür Kimyasal Maddeleri; Gaz Yakıtlar; Endüstriyel Gazlar; Endüstriyel Karbon; Klor-Alkali Endüstrileri; Azot Endüstrileri; Nitrik Asit Endüstrisi; Kükürt ve Sülfürik Asit Endüstrileri; Hidroklorik Asit Endüstrileri ve Çeşitli Anorganik Kimyasal Maddelerin üretim teknolojileri ve kullanım Alanları. |
Ders Kaynakları |
Kimyasal teknolojiler, ARAL OLCAY,Gazi kitapevi
Firmaların güncel üretim süreçleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2007 - 2008 2006 - 2007 2005 - 2006 2004 - 2005 2003 - 2004 2002 - 2003 2009 - 2010 2012 - 2013 2013 - 2014 2010 - 2011 2011 - 2012 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 12 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 1 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 9 | 1 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,51 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Su Teknolojisi | |
2 | Su Teknolojisi | |
4 | Yakıt ve enerji | |
4 | Yakıt ve enerji | |
6 | Sodyum hidroksit üretimi ve kullanım alanları | |
7 | Ara sınav | |
8 | Sülfürik asit üretimi ve kullanım alanları | |
9 | Hidroklorik asit üretimi ve kullanım alanları | |
10 | Yağ teknolojisi | |
11 | Cam üretimi | |
12 | Seramik üretimi | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Final sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kimya endüstrisinin temel işlemleri hakkında ilgi sahibi olabilme | |||
Kimyasal üretim süreçlerinde teori ve pratik arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olabilme | |||
Kimya endüstrisinde kullanılan hammaddeler hakkında bilgi sahibi olabilme | |||
Akış şemalarının oluşturulması hakkında bilgi sahibi olabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimya endüstrisinin temel işlemleri hakkında ilgi sahibi olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kimyasal üretim süreçlerinde teori ve pratik arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kimya endüstrisinde kullanılan hammaddeler hakkında bilgi sahibi olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akış şemalarının oluşturulması hakkında bilgi sahibi olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |